קבוצת רכישה מימשה אופציה למגרש בדרום ת"א ב-81 מ' ש'

את קבוצת הרכישה ארגנו החברת אורבן נדל"ן (75%) הנמצאת בבעלות יאיר סגל ודוד זהבי וגאיה פרויקטים (15%) של עידו פסו ושמר גוב

אתר בנייה / צילום: תמר מצפי
אתר בנייה / צילום: תמר מצפי

קבוצת רכישה שארגנו החברת אורבן נדל"ן (75%) הנמצאת בבעלות יאיר סגל ודוד זהבי וגאיה פרויקטים (15%) של עידו פסו ושמר גוב מימשה אופציה לרכישת מגרש במתחם חסן עראפה בדרום תל אביב בעבור כ-81 מיליון שקל. מדובר במגרש בשטח 4.8 דונם הממוקם ברחוב המסגר 35 בסמיכות למפגש עם רחוב יצחק שדה.

על הקרקע תב"ע מאושרת לבניית בניין משרדים בן 26 קומות ובכוונת קבוצת הרכישה להקים בניין משרדים בן 24 קומות שיכלול 21 קומות משרדים, 3 קומות מסחר וחמש קומות של חניון תת קרקעי.

הסכם האופציה שמומש כעת נחתם לפני כעשרה חודשים מול בעלי הקרקע שהם חברת 'אומנינט' שבבעלות חברת באוהאוס של עמוס וינברג ויעקב קוטלר ומשפחת נזריאן. החברה רכשה את האופציה במחיר של 5% מערך הקרקע.

עוד קובע הסכם מימוש האופציה כי בעתיד ניתן יהיה להגדיל את גובה בניין המשרדים בשבע קומות נוספות וזאת באמצעות מניוד זכויות מבניינים לשימור, ואת היטל ההשבחה ישלמו המוכרים.

מהחברה נמסר כי היקף עלות בניית הפרויקט כולל מרכיב הקרקע והעלויות הנילוות צפוי לעמוד על כ-450 מיליון שקל לא כולל מע"מ.

תכנון הפרויקט נעשה בידי משרד האדריכלים יסקי-מור-סיוון ונכון להיום הוגשו התכניות לעירייה לקראת בקשה להיתר. מהקבוצה נמסר עוד כי טרם נבחר קבלן ביצוע לפרויקט והוא ייבחר בשבועות הקרובים. עורכי הדין שליווי את הקבוצה בעסקה הם משרד עורכי דין אדלר שחר אדלר ומשרד עו"ד אוחנה אקסלרוד. שם הפרויקט יהיה tower sky תל אביב.

כאמור, מדובר בקבוצת רכישה שרכשה את הקרקע, ולדברי חברת אורבן נדל"ן היא שיווקה את כל שטחי המשרדים והמסחר על פי שווי ממוצע של 9000 שקל למ"ר. שטחי המשרדים ששווקו במסגרת קבוצת הרכישה עומדים על בין 140 מ"ר ל-1200 מ"ר.

"הפרויקט מצטרף לעוד פרויקטים גדולים שהקבוצה לקחה לידיה, מעורבת ועתידה ליזום" כך אמר יאיר סגל, מבעלי החברה. נזכיר שהחברה חתמה לאחרונה על אופציה לרכישת מתחם קולנוע דקל בשכונת בבלי בתל אביב מידי עדי קייזמן על פי שווי של 61 מיליון שקל. עוד נציין כי חברת אורבן נדל"ן היא חברה שעברה מיתוג מחדש ונקראה בעבר חברת מיזמים. מיזמים הייתה חברה בבעלות דוד זהבי ודודו דיגמי כאשר סגל רכש רכש את חלקו של דיגמי בחברה.