מסיקה צפוי למסור מידע חיוני על ח"כ מכהן וח"כ לשעבר

ראש המועצה האזורית שומרון, שגויס כעד מדינה בפרשת ישראל ביתנו, אמור למסור בתמורה להסכם את כל מה שידוע לו על פרשת השחיתות הציבורית וספיחיה

גרשון מסיקה - ראש מועצת שומרון / צילום: רוני שיצר
גרשון מסיקה - ראש מועצת שומרון / צילום: רוני שיצר

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, שגויס כעד מדינה בפרשת השחיתות שבה מעורבים לכאורה בכירים בישראל ביתנו, צפוי למסור בתמורה מידע חיוני על עבירות שביצעו לכאורה לפחות חבר כנסת אחד מכהן ואחד שכיהן בעבר.

על אף שחקירת פרשת השחיתות הציבורית קרובה לסיומה, ובמסגרתה המשטרה תמליץ על הגשת כתבי אישום נגד שורת אנשי ציבור, בהם סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום - מסיקה אמור לספק את כל שידוע לו על השחיתות הציבורית.

בין היתר, ההערכה היא כי המשטרה תבדוק אם מסיקה מחזיק מידע כלשהו על ספיחים מהפרשה הגדולה, שבה עלו שמות של לפחות 4 חברי כנסת שלא מישראל ביתנו בנוגע לעבירות על טוהר המידות.

מסיקה אמור להעביר את כל מה שידוע לו במסגרת פרשת 243, שנגזרה מהפרשה המקורית, כולל חומרים הקשורים למנגנון שבאמצעותו פעלה לפי החשד השיטה.

בשלב זה נמצאת פרשת 243 בשלביה הסמויים. לפיכך, כעת נבדק החומר המודיעיני שיש בידי המשטרה, וכן ייבדק החומר שיעביר מסיקה.

מסיקה הודיע על כוונתו להשעות עצמו מתפקיד ראש המועצה בלבד, והבהיר כי אינו מתכוון להתפטר. יוסי דגן יכהן במקומו כראש המועצה האזורית בפועל. מסיקה יוציא במהלך היום מכתב לשר הפנים, למנכ"ל משרד הפנים, למזכיר המועצה ולגורמים נוספים, ובה הוא יודיע רשמית כי החליט להשעות את עצמו, עד להודעה אחרת, מהמשך הטיפול בענייני המועצה.

כבר לפני יותר מחודש הודיע מפכ"ל המשטרה יוחנן דנינו כי חקירת הפרשה הגיעה לישורת האחרונה. "אני מעריך שהחקירה תסתיים עד אמצע-סוף מאי", אמר דנינו בזמנו באירוע "שבתרבות" בבאר-שבע. בריאיון לוואלה! NEWS הוסיף המפכ"ל כי המשטרה צפויה להמליץ על הגשת לפחות 12 כתבי אישום בפרשה.

אחת החשודות המרכזיות בפרשה, סגנית השר לשעבר פאינה קירשנבאום, עוכבה לחקירה פעם נוספת לפני כחודש, ובתום חקירתה שוחררה לביתה בתנאים מגבילים. בין היתר נאסר על סגנית השר לשעבר - החשודה שנהגה להעביר תקציבי מדינה לעמותות שונות במגזר הציבורי בתמורה לכספים שהועברו גם לחשבון הבנק הפרטי שלה - לצאת מהארץ או ליצור קשר עם מעורבים אחרים בפרשה.