נתניהו: "גילה היה היחיד שהתנגד למתווה הגז המוצע"

ראש הממשלה אמר כי "אנחנו צריכים להבטיח שהפתרון שיהיה בארץ לא ישכפל את מה שקרה במדינות אחרות"

דיויד גילה / צילום: אלון רון
דיויד גילה / צילום: אלון רון

"פרופ' דיויד גילה היה היחיד שהתנגד למתווה הגז המוצע" - כך אמר היום (ב') ראש הממשלה בנימין נתניהו בישיבת סיעת הליכוד בכנסת, בהתייחסו להתפטרותו המפתיעה של הממונה על ההגבלים העסקיים.

נתניהו אמר כי "הסתיימה עבודת המטה בנושא הגז. הגז הוא מתנה גדולה שקיבלנו מהטבע אבל המתנה הזו נמצאת במעמקי ים. המשימה שלנו היא להוציא אותה מהים ולהביא את הגז לאזרחי ישראל. השתתפו בעבודה הזו ראש המועצה הלאומית לכלכלה, ראש אגף התקציבים באוצר, המנכ"לית של משרד האנרגיה והממונה על נפט במשרד והממונה על ההגבלים. אני מעריך מאוד את עבודת הממונה, במקרה הזה הוא היה היחיד שהתנגד למתווה המוצע על-ידי גורמי המקצוע. חוץ ממנו, כל המשתתפים תומכים במתווה שבכוחו לממש את המתנה שקיבלנו מהטבע.

"המתווה הזה מגביר את התחרות, מבטיח את הוצאת הגז מהאדמה, במקום לגרום לכך שהגז יישאר שם. הוא מושך משקיעים ולא מבריח אותם והוא גם מקדם אינטרסים מדיניים חשובים על-ידי אספקת גז לכמה ממדינות האזור. לכן אני תומך בהצעה הזו של רוב ברור של גורמי המקצוע.

"אנחנו צריכים להבטיח שהפתרון שיהיה בארץ לא ישכפל את מה שקרה במדינות אחרות. במדינות רבות אחרות לקחו קו שהיה פופולארי בזמנו ולאחר שנים התברר שהגז נשאר מתחת לאדמה. זה לא יקרה פה. אנחנו מחויבים לפתרון שיוציא את הגז ממעמקי הים ויביאו לאזרחי ישראל ונלך קדימה עם הפתרון הזה".