היועץ העבריין לשר המשטרה

אדם שריצה את עונשו רשאי לתפקד בכל תחום - פרט לציבורי

יריב לוין / צלם: איל יצהר
יריב לוין / צלם: איל יצהר

יריב לוין, עדיין בתפקידו כשר לביטחון פנים ולעוד כמה דברים, מינה כיועצו פעיל ליכוד בשם רועי שרעבי. שרעבי זה הורשע בפלילים 3 פעמים, בפעם האחרונה על דקירת אדם בסכין.

מהלך זה מלמד על לוין את מה שכבר היינו צריכים לדעת: הוא לא אוהב את החוק ואת מבצעיו, וגם לא מעריך אותם. במעשה זה מראה לוין אצבע משולשת לאנשי החוק, שופטים, פרקליטים ושוטרים. בעצם, האצבע מופנית גם כלפינו, הציבור.

לא שם עלינו

כבר כמה שנים אנחנו נתונים למתקפה של פשע ושחיתות שאין לה אצלנו תקדים. זו תקופה בה השלטון אמור להילחם נגד תופעות אלה בכל הכוח, ומי שמנהל מאבק כזה חייב להקפיד שהוא וסביבתו יהיו נקיים.

ברם, מי שתוקע לנו עבריין מורשע כיועץ במשרד המשטרה, אומר לנו בעצם שהוא לא שם עלינו - וגם לא על תופעות השחיתות והפשע.

מה הם חושבים לעצמם?

זה הזמן בו הממשלה צריכה להתאחד במאבק נגד השחיתות האוכלת כל חלקה טובה: שחיתות במשטרה, אצל עורכי הדין, בפרקליטות, בפוליטיקה.

מה הם עושים בפועל? מאפשרים לעבריין המורשע אריה דרעי להיות חבר בממשלה, וממנים ליועץ את המורשע שרעבי. יועץ במשרד המשטרה!

מה בדיוק הם חושבים לעצמם כאשר הם עושים מהלכים כאלה? שזו המדינה הפרטית שלהם? שאין להם חובות כלפינו האזרחים? הם לא מסוגלים לייצר דוגמה אישית קצת יותר חיובית?

שילם חובו לאיזו חברה?

מה אומר על כך השר לוין? "מר רועי שרעבי הוא דוגמה לאדם אשר ביצע מעשה חמור לפני למעלה מ-15 שנה, שילם את חובו לחברה, שינה את דרכיו לחלוטין ושיקם את חייו באופן שמשמש דוגמה לרבים אחרים".

אני לא יודע מי הם "הרבים האחרים" ששרעבי משמש להם דוגמה. אני לא מכיר כאלה, אבל ללוין יש כנראה מכרים כאלה. האם שילם את חובו לחברה? זו סיסמה קלישאית נבובה. במיוחד כאשר מדובר באדם שהורשע כמה פעמים!

עם זאת, ברור כי אדם שריצה את עונשו רשאי לתפקד כמו כל אזרח אחר בכל תחום - פרט לתחום הציבורי! מה לוין ושכמותו לא מבינים פה?

לא במפעל שלנו

אם לוין היה נותן ג'וב לשרעבי במפעל הפרטי שלו - זה לא צריך לעניין אף אחד. אבל הוא מינה אותו למפעל שלי, מפעל מדינת ישראל, ואנחנו, בעלי המפעל הזה, לא רוצים את שירותיהם של עבריינים, בעבר, בהווה או בעתיד. אנחנו רוצים אנשים נקיים בממשלה ובמדינה שלנו. זה ברור?

אם ארדן יבוא במקומו של לוין, זה הדבר הראשון שהוא צריך לתקן.