אלקטרה וישראל קנדה מוכרות פרויקט ברוסיה בכחצי מיליארד ד'

הרוכש, יזם מקומי, העמיד לחברות ערבות של 600 מיליון דולר להבטחת התשלומים ■ מניית ישראל קנדה עלתה במהלך היום בכ-10%

החברות אלקטרה וישראל קנדה עדכנו היום (ב') כי חתמו על הסכם למכירת זכויותיהן בפרויקט משותף בסנט פטרסבורג שברוסיה לחברה בבעלות יזם מקומי.

באלקטרה ובישראל קנדה ציינו היום כי היקף התקבולים הצפוי להן מהעסקה נאמד בכחצי מיליארד דולר, שיתפרסו לאורך תקופת ההקמה והשיווק של הפרויקט. התמורה בעסקה מורכבת מכמה שלבים הפרוסים לאורך זמן, ובחברות ציינו כי לצורך הבטחת התשלומים העתידיים, בעלת השליטה בחברה הרוכשת העמידה ערבות עד לסכום של כ-600 מיליון דולר.

מניית ישראל קנדה , שבשליטת ברק רוזן ואסף טוכמאייר, הגיבה בעליות נאות להודעה.

מדובר בפרויקט המשתרע על שטח של כ-2,400 דונם, שעליהם מתוכננות כ-40 אלף יחידות דיור, ובנוסף כ-200 אלף מ"ר של שטחי מסחר, שאינם כלולים בעסקת המכירה. הצפי הוא כי שיווק הדירות בשלב הראשון של הפרויקט יתחיל ברבעון הרביעי של 2015, ובאלקטרה ציינו כי החברה זכאית לקבל 43 מיליון דולר מהשלב הראשון, שישמשו לפירעון הלוואת בעלים. סכום ההשקעה של אלקטרה בפרויקט עמד בסוף הרבעון הראשון של השנה על 224 מיליון שקל, וזה של ישראל קנדה עמד על 107 מיליון שקל.

את הקרקע לפרויקט המדובר רכשו ישראל קנדה (אז פאנגאיה נדל"ן), ואלקטרה, מקבוצת אלקו של גרשון זלקינד, ב-2007 בכ-100 מיליון דולר. חודשים ספורים לאחר מכן דיווחו החברות כי שווי הקרקע זינק לכ-1 מיליארד דולר, על-פי הערכת שווי שבוצעה על-ידי חברת השמאות Cushman & Wakefeild, ונדרשו על-ידי רשות ניירות ערך להבהרות בנושא. ב-2009 הצליחו לשנות את ייעודה לבנייה למגורים. סך ההשקעה בהקמתו הוערכה בכ-2.8 מיליארד דולר וההכנסות ממנו בכ-4.5 מיליארד דולר.

במהלך 2014 דיווחו החברות על התקדמות בפרויקט, עם חתימה על מתווה עקרוני לא מחייב עם עיריית סנט פטרסבורג להסדרת הקמת התשתיות, מבני הציבור ומוסדות החינוך המתוכננים בו. במסגרת המתווה הצהירו הצדדים על כוונה לשתף פעולה בהקמתו, והעירייה הודיעה כי תסייע ביישומו.

שיתוף-פעולה עם העירייה

איתמר דויטשר, מנכ"ל קבוצת אלקטרה, וברק רוזן ואסי טוכמאייר, בעלי ישראל קנדה, מסרו היום כי "הפרויקט בסנט פטרסבורג מבטא את יכולת אלקטרה וישראל קנדה להשביח קרקע לפרויקט מגורים גדול המשתווה בממדיו ומורכבותו לעיר גדולה בישראל. מיום רכישת הקרקע ועד היום הצלחנו לשנות את ייעוד הקרקע, לקבל אישור תב"ע, להגיע להסכמים מול ספקי התשתיות הנדרשים לעיר מגורים ולסכם את העירייה על בניית מבני ציבור הנדרשים לפיתוח הרובע.

"השבחת הקרקע הפכה את הפרויקט לאטרקטיבי, העלתה את שווי הקרקע וגרמה ליזמים מקומיים לפנות אלינו לשיתופי-פעולה. במהלך אסטרטגי החלטנו לחתום על הסכם עם אחד מהיזמים הגדולים והמובילים בסנט פטרסבורג למכירת כל זכויות הבניה למגורים בפרויקט".

את אלקטרה וקנדה ישראל ייצגו בעסקה עורכי הדין ארי וקסלר וערן אורבך ממשרד ברקמן וקסלר בלום ושות'.