דרעי לכחלון: תן קרקע נוספת למפעל בדימונה להקמת אולם אירועים

עו"ד היזמים יעקב נאמן: אולם אירועים הוא תנאי לקיומו של המפעל בקיץ

אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור
אריה דרעי / צילום: אוריה תדמור

שר הכלכלה אריה דרעי פנה הבוקר (ה') לשר האוצר משה כחלון וביקש ממנו לאשר בקשה חריגה של מפעל המזון המוכן "א.מ בטוב טעם", להקצות לו ללא מכרז שטח חדש על מנת להגדיל את המפעל המתוכנן משטח של 4,400 מ"ר בבקשה המקורית, לשטח של 12,000 מ"ר, מתוכם 1,200 מ"ר לשימוש כאולם אירועים, במסגרת של שימוש חורג. זאת, בנימוק שאם הבקשה לא תתקבל צפויים פיטוריהם של 70 עובדי המפעל כרגע ותימנע העסקה של עוד 130 עובדים בדימונה מוכת האבטלה.

במסגרת המגעים של המפעל עם רשות מקרקעי ישראל (רמ"י), טען מטעם היזמים עו"ד יעקב נאמן, כי הקמת אולם הכנסים היא הכרח לקיומו של המפעל בחודשי הקיץ, בה פוחתת כמות העבודה במפעל המזון.

ל"גלובס" נודע, כי המפעל הנוכחי אינו עומד בתקני משרד הבריאות. המפעל לא עמד ביעדי הזמנים של תוכנית הפיתוח והבנייה על קרקע שכבר אושרה לו במתכונת המצומצמת יותר, על פי החלטות מ-2000. גורם ברמ"י אומר, כי הבקשה נראית כמו ניסיון לקבל מהמדינה אישור להקמת גן אירועים על רקע מצוקת התעסוקה בדרום בכלל ובדימונה בפרט.

הבקשה תועלה מחר (ג') לדיון בהנהלת רמ"י. במקרים קודמים של יזמים שלא עמדו בהתחיבויות הפיתוח והבנייה על קרקעות שהוקצו להם לצרכי תעשייה, הכלל ברמ"י היה לא להוסיף לו קרקעות וזכויות, בוודאי לא קרקע לשימוש חורג שאינו בליבת ההקצאה, כמו למשל בקשה להפעלת אולם אירועים במסגרת בקשה למפעל מזון.