זעזוע בריאל מדריד: קרלו אנצ'לוטי פוטר מתפקידו

עונה אחת בלי תואר משמעותי הספיקה לנשיא פלורנטינו פרז, שהודיע על הפסקת עבודתו של האיטלקי בסנטיאגו ברנבאו - שנה לפני תום החוזה שלו ■ רפאל בניטז מועמד להחליפו

קרלו אנצ'לוטי מאמן פ.ס.ז' / צלם: רויטרס
קרלו אנצ'לוטי מאמן פ.ס.ז' / צלם: רויטרס

זעזוע במשרות האימון של צמרת הכדורגל האירופי: פלורנטינו פרז, נשיא ריאל מדריד, הודיע היום (ב') על פיטוריו של קרלו אנצ'לוטי מהמועדון. האיטלקי החזיק בחוזה עד לסוף 2015/16 בסנטיאגו ברנבאו, אך ריאל בכל זאת החליטה להיפרד ממנו, לאחר שאת העונה החולפת סיים ללא זכייה באחד מהתארים הגדולים - אליפות ספרד, ליגת האלופות או הגביע הספרדי.

"בשבוע הבא נודיע על זהות המאמן המחליף", אמר פרז. "אני חושב שזה יהיה דבר טוב אם המאמן יהיה דובר ספרדית", רמז. על-פי הפרסומים באירופה, עשויה ריאל למנות לתפקיד הנחשק את רפאל בניטז (לשעבר ולנסיה, ליברפול, אינטר, צ'לסי וכיום בנאפולי). "אני לא יודע מה אנצ'לוטי 'עשה לא בסדר', אתם צריכים להבין שהדרישות כאן בריאל הן מאד גבוהות", אמר פרז לעיתונאים.

אנצ'לוטי, 55, מונה לתפקיד מאמנה של ריאל מדריד בקיץ 2013. עונתו הראשונה בתפקיד הייתה מוצלחת: הסתיימה עם זכייה בליגת האלופות (בפעם ה-10 בתולדות המועדון, והשלישית בקריירה של אנצ'לוטי - כאשר הפעמיים שלפני כן היו כשהדריך את מילאן), וגם בגביע המלך. העונה החולפת כבר הייתה הרבה פחות טובה - עם חוסר ההצלחה של ה"בלאנקוס" לזכות בתואר משמעותי, למרות שני שחקני רכש משמעותיים בדמות חאמס רודריגז וטוני קרוס, שהצטרפו לשני השחקנים היקרים בעולם שמעטרים את הסגל של ריאל - כריסטיאנו רונאלדו וגארת בייל.

אנצ'לוטי ניצח 74% ממשחקיו בכל המפעלים בריאל - מאזנו הטוב ביותר בקריירת האימון שלו. על-פי חברת הסטטיסטיקה "אופטה", בפ.ס.ז' הצרפית הוא רשם 62%, בצ'לסי 61%, ביובנטוס 57% ובמילאן 56%. בקבוצות בהן עבד לפני זה - פארמה ורג'יאנה - מאזנו היה נמוך מ-50%.

המשחק שחרץ את גורלו של אנצ'לוטי