מטוס ישראייר קורקע במפתיע בליסבון

הרשויות בפורטוגל קרקעו מטוס של ישראייר, לאחר שחברה פורטוגלית טענה כי ישראייר התנערה מחוב ישן כלפיה ■ העניין הוביל לשיבושים בלוח הטיסות ■ ישראייר: "צעד מפתיע שנועד לתפוס את הנוסעים כבני-ערובה"

מטוס של חברת התעופה ישראייר קורקע אתמול (ב') על-ידי הרשויות בפורטוגל עם נחיתתו בשדה התעופה הבינלאומי בליסבון. המטוס מסוג איירבאס A320 עוקל בעקבות טענת הרשויות במדינה לחוב של מיליוני אירו לחברת התעופה הפורטוגלית "אירו-אטלנטיק".

תומאס מטאלו, מנכ"ל חברת התעופה הפורטוגלית אמר כי לישראייר חוב ל"אירו-אטלנטיק" מלפני שבע שנים שטרם שולם. בדצמבר 2014 פסק בית המשפט העליון בפורטוגל לטובת "אירו-אטלנטיק" בתביעה שהגישה נגד חברת התעופה הישראלית.

"למרות שבית המשפט מצא את התביעה מוצדקת, ישראייר לא העבירה את התשלום בגין החוב, ולכן החלטנו להוציא צו עיקול נגד המטוס", אמר מטאלו שהוסיף כי מנכ"ל ישראייר אורי סירקיס נמצא בדרכו לפורטוגל על מנת לנסות ולהביא לפתרון הבעיה. בעקבות הקרקוע חלו שיבושים בלוח הטיסות של החברה. טיסה 6H 444 מאילת לנתב"ג בוטלה, ובטיסות נוספות נרשמו איחורים משמעותיים.

ישראייר: "צעד אלים שנועד לתפוס את הנוסעים כבני-ערובה"

בהודעה שפרסמה חברת ישראייר נכתב כי "אתמול עוכב באופן מפתיע מטוס ישראייר בשדה התעופה שבליסבון. הסיבה לעיכוב הינה מחלוקת משפטית בת 8 שנים המתנהלת בימים אלו בבית המשפט בפורטוגל סביב אספקת מטוס של חברת 'יורו-אטלנטיק' לישראייר בו ביצעה החברה טיסות לניו-יורק.

"במסגרת המחלוקת נדרשת ישראייר לשלם כשני מיליון דולר ל'יורו-אטלנטיק'. ישראייר הפרישה את הסכום האמור בספריה עוד בשנת 2014, ואף נערכה לנושא בהיבט תזרים המזומנים. יובהר כי הסיבה לעיכוב אינה חוב כספי תפעולי לרשויות שדה התעופה בליסבון או לספקיו. ללא התרעה ובצעד אלים שנועד לתפוס את הנוסעים כבני-ערובה, עוכב המטוס בליסבון.

"ניסיונות שגרירות ישראל בפורטוגל, שגרירות פורטוגל בתל-אביב, קונסול הכבוד של פורטוגל בישראל וגורמים נוספים להביא לסיומה של הפרשה, נדחו על-ידי חברת 'יורו-אטלנטיק'. ישראייר דאגה להעביר את הנוסעים לבתי מלון וחלק נכבד מהנוסעים הועברו לטיסה מסחרית אחרת והוחזרו לארץ עוד במהלך הלילה. החברה פועלת לסיום הפרשה".