"גלובס" הגיש בקשה לחשוף את עדות כחלון לטובת קובי מימון

הואיל ועדותו של כחלון ניתנה בבית המשפט לענייני משפחה, היא חסויה לציבור ■ בית המשפט טרם הכריע בבקשה

משה כחלון קובי מימון / צילום: שלומי יוסף
משה כחלון קובי מימון / צילום: שלומי יוסף

"גלובס" הגיש בקשה לחשוף את העדות בבית המשפט שנתן לאחרונה שר האוצר, משה כחלון לטובת חברו, קובי מימון. לפי פרסום הבוקר בגלי צה"ל, היום (ג') הודיע כחלון לראש הממשלה בנימין נתניהו שלא יעסוק בסוגיית פירוק מונופול הגז בשל קרבתו לאיש העסקים קובי מימון, מבעלי מאגר "תמר".

הייתה זו הפעם הראשונה שבה חשף כחלון את הסיבה שבגינה הוא אינו מביע את עמדתו בסוגיה השנויה במחלוקת ושבגין המחלוקת שיצרה, הודיע אתמול (ב') הממונה על ההגבלים העסקיים, דיויד גילה, על התפטרותו מהתפקיד.

קרבתו של כחלון לקובי מימון, המחזיק בישראמקו דרך חברת אקויטל (ישראמקו מחזיקה בכ-29% ממאגר "תמר"), ידועה זה מכבר. לאחרונה דיווחנו כי כחלון מסר עדות לטובת מימון בתיק שמתנהל בין מימון ובין זוגתו לשעבר.

הואיל ועדותו של כחלון ניתנה בבית המשפט לענייני משפחה, היא חסויה לציבור. לאור האמור, פנה "גלובס" וכתב המשפט של העיתון, חן מענית, באמצעות עוה"ד יורם מושקט ואוריין אשכולי, לבית המשפט והגיש בקשה לפרסם את החלקים בעדותו של כחלון שראוי כי הציבור הרחב ייחשף אליהם. מבלי לחשוף פרטים אסורים בפרסום, ניתן לומר כי אותם חלקים בעדותו של כחלון חושפים טפח מהחברות האמיצה שבין כחלון למימון ואת יחסו של כחלון אל חברו הטייקון.

בית המשפט טרם הכריע בבקשת "גלובס".