ייצוגית נגד אתר ONE: מנע הפרשות לפנסיה, דמי חופשה והבראה

התביעה נאמדת ב-7.5 מיליון שקל וכוללת עובדים שהועסקו באתר מ-2008

לבית הדין האזורי לעבודה בתל-אביב הוגשה בקשה לתביעה יצוגית כנגד חברת סיטינט בע"מ, מפעילת אתר הספורט ONE, עבור פיצויים בגין אי-תשלום הפרשות לפנסיה לעובדי החברה, אי-תשלום חופשה שנתית ואי-תשלום דמי חג ודמי הבראה. סך התביעה מסתכם בכ-7.5 מיליון שקל.

הבקשה, שהוגשה בדי עורך הדין דוד בכור ממשרד שלמה בכור ושות' המתמחה בדיני עבודה ופנסיה, היא בשם עובדי האתר שהחלו את עבודתם מ-15 באפריל 2008 ועד למועד מתן ההחלטה בתביעה, כולל עובדים שהועסקו כ"פרילנסרים".

התובעים טוענים כי אתר ONE התעשר שלא כדין על חשבון עובדיו, וכי הוא קיפח את זכויותיהם, בין היתר כשלא הפקיד עבורם כספים לקרן פנסיה, כפי שחובתו הייתה לעשות מכוח צו ההרחבה לביטוח פנסיוני מקיף במשק.

לטענת התובעים, האתר נהג להעסיק את העובדים, כאשר בחלק מתקופת ההעסקה שכרם שולם מחוץ לתלוש השכר, וזאת בזמן שהוא מגדיר את העובדים כ"פרילנסרים", ובפועל מדובר ביחסי עובד ומעביד לכל דבר ועניין. עוד נטען, כי אתר ONE איננו נוהג לקחת בחשבון את מלוא תקופת העסקתם של העובדים שלו בבואו לחשב את דמי החופשה ופדיון ימי החופשה, ואיננו כולל בחישוב החופשה רכיבי שכר שונים, תוך קיפוח זכויות העובדים והפקת רווחים על חשבונם.

להערכת עו"ד בכור, אתר ONE העסיק בתקופה המדוברת סך של כ-467 עובדים. בכתב התביעה מצוין כי ההערכה היא כי בעבור כ-80% מכלל העובדים בתקופה האמורה לא ביצע האתר הפרשות פנסיוניות מלאות, לא שילם תשלומי הבראה, חגים וחופשה שנתית - מה שמעמיד את כמות התובעים על 373 עובדים.

מאתר ONE נמסר בתגובה: "אנו מאשרים שקיבלנו את התביעה של מר רכס מור, עובד החברה לשעבר, ובטוחים שבית הדין יקבע ששולמו לו כל זכויותיו כחוק ומאחלים לו בהצלחה בהמשך דרכו".