מייסדת ומנכ"לית בילבונג ישראל הלכה לעולמה

אפרת (אפי) האוס נפטרה בעקבות מחלה קשה והותירה אחריה שתי בנות

אפרת (אפי) האוס, המייסדת והמנכ"לית של חברת בילי האוס, הלכה אמש (ב') לעולמה בעקבות מחלה קשה. האוס בת 45, הותירה אחריה שתי בנות.

בילי האוס החלה את פעילותה בשנת 1994 עם יבוא ושיווק של מותג הגלישה בילבונג, ולפורטפוליו נוספו כעבור שנתיים גם מוצרי המותג REEF. באוגוסט 2006 רכשה קבוצת פוקס 50% מחברת בילי האוס בתמורה ל-19.5 מיליון שקל, ששיקפו לחברה שווי של 39 מיליון שקל.

ערב כניסתה של פוקס לשותפות בחברה, מכרה בילי האוס את המוצרים ל-40 חנויות סיטונאיות, והייתה רגע לפני מימוש תוכנית אסטרטגית לפתיחת רשת חנויות לאופנת גלישה תחת השם "בילבונג".

מי שיזם את המפגש בין האוס להראל ויזל, מנכ"ל ומבעלי קבוצת פוקס, הוא משה רוזנבלום, שכיהן בשעתו כמנכ"ל קניון שבעת הכוכבים, ומשמש היום כמנכ"ל מליסרון. "הכרתי אותה כספקית של אחת החנויות בקניון שבעת הכוכבים למוצרי גלישה. תוך כדי שיחה והיכרות, ראיתי בחורה מדהימה ונוצרה בינינו כימיה. האמנתי שכדי שהיא תמשיך לפרוח, היא צריכה עוד מנוע איתה. חשבתי שהפגישה עם ויזל יכולה להניע שני אנשים עם לב רחב ליצור מערכת קמעונאית מדהימה, ושמחתי שהדברים יצאו לפועל. הנתינה אצלה היתה הדבר הראשון ואנשים היו חלק ממנה. היא היתה סמל של ניהול, אכפתיות, המון נתינה ודוגמה אישית לכולם".

גם לאחר כניסת פוקס לשותפות, האוס המשיכה לנהל את החברה. בילבונג מונה היום 35 סניפים ומכירותיה הסתכמו אשתקד ב-86.3 מיליון שקל.

בילי האוס התרחבה עם פתיחת רשת דוכנים לנעליים תחת השם "מרשה בלרינה", המונה 8 דוכנים בישראל ו-11 דוכנים בחו"ל. מחזור מכירותיה של מרשה בלרינה הסתכם אשתקד ב-12.3 מיליון שקל.

ויזל, שלאורך השנים רקם יחסי עבודה וחברות מצוינים עם האוס, מסר היום: "אני עצוב וכואב על פטירתה בטרם עת של אפי האוס, שותפה וחברה יקרה ואהובה. אפי הצליחה לבנות את בילבונג כמותג הגלישה והלייף סטייל המוביל בישראל, והייתה חוד החנית של החברה. תפיסת עולמה ואופן ניהולה השתקפו בכל תחומי פעילותה וחסרונה יורגש עד מאוד. קבוצת פוקס מתחייבת לשמור על המורשת שבנתה והנחילה אפי".