י.ח דמרי: הרווח זינק פי 2 ברבעון הראשון ל-47 מיליון שקל

הבעלים והמנכ"ל, יגאל דמרי: "השוק עובד טוב וחזר לעצמו. ההיצע נמוך ויש ביקושים טובים. להערכתי, המצב ימשיך כך לפחות בתקופה הקרובה"

יגאל דמרי / צלם: איל יצהר
יגאל דמרי / צלם: איל יצהר

חברת הנדל"ן י.ח דמרי ממשיכה בצמיחה מואצת, והיום סיכמה את הרבעון הראשון של השנה עם זינוק של פי 2 ברווחיה, שהגיעו לכ-47 מיליון שקל, לעומת רווח נקי של כ-23 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד (ורווח של 147 מיליון שקל בכל שנת 2014).

בעקבות עלייה במספר הדירות שמסרה במהלך הרבעון, הכנסותיה של דמרי (בהתאם לתקנות החשבונאיות IFRS) בתקופה זו זינקו ב-126% ל-448 מיליון שקל, והרווח הגולמי שלה קפץ ב-66% ל-82 מיליון שקל. יחד עם זאת, שיעור הרווח הגולמי מהמכירות ירד מ-25% לקצת יותר מ-18% - ירידה אותה מייחסים בחברה לשינוי בתמהיל הדירות שנמסרו. מגמה דומה הציגה דמרי בשורת הרווח התפעולי, שהסתכם ב-69.5 מיליון שקל.

דמרי מעדכנת כי בסיכום רבעוני מכרה 134 דירות תמורת 201 מיליון שקל, לעומת 130 דירות שנמכרו ברבעון הראשון של 2014, תמורת 163 מיליון שקל. את השינוי החד בהיקף התמורה, למרות שמספר הדירות שנמכרו לא השתנה משמעותית, ניתן לייחס למיקום ולאופי הפרויקטים שבהם נמכרו הדירות. מתחילת חודש אפריל ועד כה מכרה דמרי 67 דירות תמורת 87 מיליון שקל.

פעילותה של דמרי מתרכזת בייזום פרויקטים למגורים ברחבי ישראל, ובדוחות הרבעון עדכנה כי היא נמצאת בתהליכי בנייה של כ-1,250 דירות ב-17 פרויקטים ברחבי הארץ. מתוכן כבר נמכרו 416 דירות, בתמורה כספית כוללת של 562 מיליון שקל.

"לא נראה שינוי דרמטי בקרוב"

יגאל דמרי, בעל השליטה ומנכ"ל החברה, אמר היום כי "השוק עובד טוב וחזר לעצמו. ההיצע נמוך ויש ביקושים טובים. להערכתי המצב ימשיך כך לפחות בתקופה הקרובה". הוא הוסיף כי "המחירים די יציבים, אבל עדיין יש עליות במקומות מסוימים, משום שההיצע הולך וקטן".

לגבי הבטחותיו של שר האוצר משה כחלון להורדת מחירי הדיור, אמר דמרי כי "אני מאמין ומקווה שהוא יצליח לחולל שינוי, אבל לא צריך לצפות שהשינוי יגיע מהר, משום שזה תהליך ארוך שיכול לקחת כמה שנים. אני לא חושב שנראה שינוי דרמטי בשוק בקרוב. אני אשמח אם מחירי הדירות יפסיקו לעלות, כי גם עלויות הבנייה עלו".

בעקבות הצמיחה בפעילות, הונה העצמי של דמרי צמח ב-30% ומתקרב ל-700 מיליון שקל.

מניית דמרי התחזקה מתחילת השנה ב-22%, והיא משקפת לחברה שווי של כ-750 מיליון שקל. שווי החזקותיו של יגאל דמרי עצמו כבר מגיע ל-530 מיליון שקל.

תוצאות דמרי
 תוצאות דמרי