הברונית אריאן דה-רוטשילד מגיעה לישראל ומדברת על הכל

הברונית אריאן דה-רוטשילד מגיעה לביקור בישראל ומדברת על הטינה לעשירים, על ההשקעות שהמשפחה מחפשת בישראל; על הבעיה של הבנקים ועל מחלוקת המס עם המדינה ■ ראיון מיוחד למגזין G

אריאן דה–רוטשילד / צילום: ענבל מרמרי
אריאן דה–רוטשילד / צילום: ענבל מרמרי

הראיון עם הברונית אריאן דה-רוטשילד מתקיים בבית ההשקעות המשופץ של המשפחה, השוכן ממש בתחילתן של שדרות רוטשילד, הקרויות על-שם הנדיב הידוע, אבי-סבו של בעלה. קשה להתעלם מהסימבוליות: מדובר בבניין לשימור באחד הרחובות הראשונים בתל-אביב, מקום שסבל מהזנחה קשה בשנות ה-80, הפך למרכז תוסס בשנות ה-90, שודרג לסמל העשירים בשנות האלפיים, הפך למוקד של מחאה חברתית גדולה, והיום הוא מרכז פורה של חממות היי-טק וסטארט-אפים.

אחרי כל התהפוכות שעבר הרחוב הזה, הקרוי על-שם משפחתה של הברונית, משפחה שתורמת עשרות מיליוני שקלים מדי שנה להשכלה גבוהה בישראל, דה-רוטשילד מספרת שבן זוגה, בנג'מין, נמנע מלהגיע לישראל בשנים האחרונות בשל מחלוקת עם רשויות המס. מיקרוקוסמוס של פלונטרים חברתיים-כלכליים, שמוזגו לרגע אחד בחום של אמצע מאי.

את הברונית אני פוגשת באמצע לו"ז צפוף למדי, בין טקס תקיעת מזוזה במשרדים המשופצים של קבוצת אדמונד דה רוטשילד ישראל, שבראשה עומד מיקי קליגר, לבין אירוע החנוכה החגיגי, שציין את סופו של שיפוץ מוקפד. על הדרך היא הכריזה על התעניינותה של הקבוצה הגלובלית בהשקעות טכנולוגיה בישראל, בעיקר בתחומי הציוד הרפואי ופינטק (טכנולוגיה פיננסית), שישתלבו בהשקעותיה הנוכחיות של הקבוצה בעולם, במדיטק וביוטק.

"אנחנו רואים בישראל מרכז של יזמות ומצוינות טכנולוגית הטוב מסוגו, ונשמח להשקיע בתחומים המשיקים וסינרגטיים לתחומי הפעילות שלנו", היא אומרת. "אנחנו פתוחים לרעיונות השקעה מעניינים, במקרה שיעלו".