פרטנר תשלב סטרימר בחבילות אינטרנט וטלפוניה

תחל לשווק בקרוב מזרימי מדיה כחלק מחבילה משולבת וגם כמוצר נפרד ■ המהלך לא בא במקום הכניסה לטלוויזיה, אך יש בו להעיד עד כמה הדילמה גדולה - לנוכח העובדה שהרווחיות בטלוויזיה נמוכה

פרטנר נכנסת לעולם הסטרימרים. בשבועות הקרובים אמורה החברה להתחיל לשווק סטרימר (מזרים מדיה) כחלק מחבילה משולבת שתכלול אינטרנט וטלפוניה, וגם כמוצר נפרד שעומד בפני עצמו.

המהלך של פרטנר אינו בא במקום הכניסה המתוכננת שלה לתחום הטלוויזיה, אבל יש בו כדי להעיד על הדילמות של חברות כמו פרטנר, שמבינות שבמודל התוכן המסורתי אין אפשרות להרוויח כסף, ומתלבטות האם טלוויזיה זה תחום שכדאי בכלל להיכנס אליו.

ל"גלובס" נודע כי חברות נוספות בוחנות את נושא הכניסה לסטרימרים, וזאת בעקבות ההצלחה הגדולה של בזק עם הסטרימר ששיווקה. בזק חיסלה את המלאי שהזמינה וסיימה את המבצע.

הסטרימר ששיווקה בזק ושכמותו שווק גם ברשת באג, כלל בתוכו שורה של תוכנות להורדת תוכן אינטרנטי, היה מצויד בממשק אטרקטיבי ונתמך על-ידי מערכת הפעלה מבית אנדרואיד, כך שלמעשה ניתן להרחיב ולהתקין על הסטרימר תוכנות ואפליקציות ללא הגבלה.

הסטרימר של בזק כלל בתוכו גם את התוכנה פופקורן טיים, שבשבוע שעבר אסר בית המשפט לשווקה. כך יוצא שהלקוחות של בזק שכבר רכשו את הסטרימר יכולים להמשיך ולהשתמש בתוכנה, אבל לקוחות חדשים לא יוכלו לעשות כן.

על כל פנים, הימצאותה של התוכנה בסטרימר או לא אינה בעלת משמעות יוצאת דופן, מפני שסביר להניח שהתוכנה תצוץ תחת שם אחר, או שהמשתמשים ישתמשו בתוכנות אחרות פופולריות שאותן יהיה קשה יותר לחסום.

על רקע הביקוש לתכנים דרך האינטרנט, מחריפה הדילמה של חברות התקשורת האם להיכנס לטלוויזיה במודל מסורתי, כפי שסלקום נכנסה. ניתן להניח כי פרטנר לא תזנח את הכניסה שלה לטלוויזיה בגלל השקת הסטרימר, אבל אם המודל יצליח, ולקוחות יעדיפו סטרימרים בתוך חבילת אינטרנט - תחריף סוגיית הכדאיות הכלכלית בכניסה לטלוויזיה.