הבעלים של ארסנל ישלם 500 מיליון ד' על הקמת קבוצת NFL בלוס אנג'לס?

דיווח: סטן קרונקי, בעלי מועדון הכדורגל האנגלי וקבוצת ה-NFL סט. לואיס ראמס, עשוי לבצע לאחרונה רילוקיישן לעיר המלאכים; המחיר שתדרוש ליגת הפוטבול? גרנדיוזי

אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס
אצטדיון פוטבול, NFL / צלם: רויטרס

הקמת קבוצת NFL בלוס אנג'לס כבר נראית כמו עובדה מוגמרת, ותתרחש לכל המוקדם כבר ב-2016. כך מדווחת התקשורת האמריקאית. על-פי המסתמן, לא יהיה מדובר על פרנצ'ייז חדש שיתווסף לליגה - אלא על רילוקיישן שתבצע אחת הקבוצות הקיימות.

לאחר פגישה בין 32 בעלי הקבוצות שנערכה השבוע, חשף אריק גרובמן מהנהלת ליגת הפוטבול, כי ה-NFL שכרה חברת ראיית חשבון חיצונית שתעריך את מחיר הזיכיון שיידרש מבעל הבית שיירצה להעביר את קבוצתו לשוק היוקרתי של L.A.

"במידה וזאת תהיה סט. לואיס ראמס", מדווח העיתון "סט. לואיס טודיי", "המחיר עשוי להיות 500 מיליון דולר". בעלי הראמס הוא סטן קרונקי - איש העסקים שמחזיק גם בשליטה על מועדון הכדורגל האנגלי ארסנל. אגב, עד 1994 שיחקו הראמס בעיר אנהיים, הסמוכה ללוס אנג'לס - לפני שעברו למיקומם הנוכחי.

אפשרות נוספת שעלתה על הפרק היא רילוקיישן של שתי קבוצות שונות ללוס אנג'לס - כאשר השתיים הללו יחלקו ביניהן אצטדיון חדש, אותו הן ייבנו במימון משותף. 

הקמת קבוצה בלוס אנג'לס, שנחשבת לשוק השני בגודלו בארה"ב אחרי ניו יורק, אמורה להיות משתלמת במיוחד לבעל הבית שיחליט ללכת על מהלך שכזה. יש לזכור שה-NFL, עם הכנסות של קרוב ל-10 מיליארד דולר בשנה, היא ליגת הספורט העשירה והרווחית ביותר בעולם: על-פי "פורבס", את השנה האחרונה סיימו 31 מתוך 32 קבוצות הליגה ברווח תפעולי. ארבע קבוצות - דאלאס קאובויז, ניו אינגלנד פטריוטס, וושינגטון רד-סקינס ויוסטון טקסנס - רשמו רווח של למעלה מ-100 מיליון דולר כ"א.