קבוצת אדלר-חומסקי נערכת לפיטורי 25-30 עובדים

זאת כחלק מהתאמות לירידה בהיקפי הפרסום של פלאפון ושופרסל ולעזיבה של תקציבי צ'מפיון מוטורס ■ במקביל נערך המשרד להרחבת תחום הדיגיטל ■ אדלר-חומסקי: "נצא ממהלכים אלה מחוזקים"

אמיר גיא ואורי עיני  / צלם: איל יצהר
אמיר גיא ואורי עיני / צלם: איל יצהר

3 חודשים לאחר גל פיטורים שהקיף כ-20 עובדים, נערכים במשרד הפרסום אדלר-חומסקי לגל פיטורים נוסף, שצפוי להיות אף משמעותי מהקודם.

ל"גלובס" נודע כי בתקופה הקרובה יפוטרו 30-25 מעובדי משרד הפרסום. מיעוטם ייקלט בתפקידים אחרים בקבוצה, אך נראה כי רובם ייאלצו למצוא את דרכם מחדש בשוק העבודה.

במקביל, נערכים באדלר-חומסקי להרחבת תחום הדיגיטל במשרד ועוסקים בגיוס עובדים, בין היתר של מנהל קריאייטיב שמתמחה בתחום.

גל פיטורים שני

קבוצת אדלר-חומסקי נמצאת בעיצומה של שנה לא פשוטה, אשר במהלכה ירדו היקפי הפרסום המתנהלים אצלה באופן משמעותי. הירידה בהיקפים נובעת בעיקר מהפחתה ניכרת של חלק מתקציבי העוגן של המשרד; המשמעותית שבהם היא קבוצת בזק, שכוללת את פלאפון שחדלה מלפרסם לחלוטין, ובחודשים האחרונים ניכרת האטה גם בפעילות הפרסומית של חברת בזק עצמה.

לקוחה משמעותית נוספת שמוציאה פחות כסף דרך המשרד היא שופרסל, מאחר שעיקר הפעילות שלה בחודשים האחרונים מתנהל באמצעות גיתם. מדובר בתקציבים שהעבודה השוטפת עליהם דורשת כוח-אדם רב.

מכה נוספת נחתה על אדלר-חומסקי, כשתקציב הפרסום של קבוצת צ'מפיון מוטורס, שכלל את המותגים פולקסווגן, סקודה וסיאט, סיכם באחרונה על הפסקת ההתקשרות עם המשרד. מדובר בתקציב שמגלגל היקפים גדולים: ב-2014 הושקעו 32 מיליון שקל בתקציב סקודה, 27 מיליון שקל בתקציב פולקסוואגן, ו-24 מיליון שקל בתקציב סיאט.

עוד טרם עזיבת צ'מפיון מוטורס נערכו במשרד למצב החדש עם גל פיטורים, שכלל 20 איש. אז עוד ניסו באדלר-חומסקי לשדר עסקים כרגיל, ותלו את הפיטורים בעיקר בשינוי ארגוני הנובע כתוצאה מגישה חדשה של המשרד בתחום הדיגיטל ופתיחת חברה מתמחה תחת ניהולו של דוד סלמן. גם הפעם מדברים שם רשמית על רה-ארגון ועל מהלך שבסופו יישארו רוב העובדים בתוך הקבוצה, אך מספר המפוטרים מדבר בעד עצמו.

מאדלר-חומסקי נמסר בתגובה: "אין מדובר בגל פיטורים. אנחנו אמנם מצמצמים כוח-אדם בתחומים מסוימים, אך במקביל נמצאים בעיצומם של גיוסים משמעותיים בדיגיטל, טכנולוגיה ותוכן. לאיבוד התקציב של צ'מפיון אין השפעה גדולה יותר מזו שהייתה לאובדן תקציבים בעבר, וגם בעבר ידענו לפצות בתקציבים חדשים.

"בתקופה הקרובה ניאלץ להיפרד מ-15 אנשים במשרד הפרסום, בעיקר בתחומים של סטודיו ו-BTL. חלקם יעברו למדיה קום אינטראקשיין. אנו בטוחים שכפי שקרה בעבר, גם הפעם נצא מחוזקים ממהלכים אלה".