רוסק-עמינח מגייסת את תמר יסעור להקים את הבנק הדיגיטלי

ראש החטיבה הבנקאית של לאומי תקים את החטיבה לבנקאות דיגיטלית ■ את יסעור יחליף דני כהן ■ אייל בירן, סגנה של יסעור, הודיע על עזיבה

מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק-עמינח ממשיכה לקדם את תוכניותיה להקמת בנק דיגיטלי. בנק לאומי הודיע היום (א') כי הוא מקים חטיבת בנקאות דיגיטלית, שבראשה תעמוד תמר יסעור - כיום ראש החטיבה הבנקאית, ומקורבתה של רוסק-עמינח. במקום יסעור, האחראית כיום על מערך הסניפים והפעילות הקמעונאית של הבנק, ימונה דני כהן המכהן כראש חטיבת משאבי אנוש. מחליפו של כהן עדיין לא נקבע.

ל"גלובס" נודע כי בד-בבד עם השינויים האלה הודיע אייל בירן, סגנה של יסעור, כי הוא עוזב את הבנק. בירן היה אחראי על הפעילות הדיגיטלית בלאומי עד כה, והוא מתכוון להקים חברת ייעוץ פרטית. תהליך הקמת החטיבה - שצפויים לעבוד בה כמה עשרות עובדים לפחות - צפוי להימשך עד סוף השנה. בינואר 2016 ייכנסו יסעור וכהן באופן רשמי לתפקידיהם.

יסעור אמורה להקים את הבנק הדיגיטלי של לאומי, שמתוכנן להתחיל לפעול ב-2016. עד כה תהליך הקמת הבנק האינטרנטי היה תחת אחריותו של פרופ' דני צידון, המשנה למנכ"לית. נוסף על כך, תהיה יסעור אחראית גם על מערך השיווק בקבוצת לאומי, הפיתוח העסקי בקבוצה ופעילויות ה-Big Data של הקבוצה. יסעור, המכהנת כיום גם כיו"ר לאומי קארד, תישאר בתפקידה זה, ולאומי קארד תוכפף אל החטיבה שלה, מתוך מחשבה כי חברת כרטיסי האשראי אמורה להשתלב בתוכניות הדיגיטליות של הבנק, בעיקר בכל הקשור לפיתוח אמצעי תשלום עתידיים.

"אנחנו מתכוונים לשנות את פני הבנקאות בישראל וליישם בנקאות חדשה, המבוססת על החדשנות הדיגיטלית המתקדמת בעולם, כך שהלקוח ייהנה מבנקאות שקופה, זמינה ובמחיר האטרקטיבי ביותר", מסרה היום רוסק-עמינח.

אלא שכאמור, המשימה המרכזית שתעמוד לפתחה של יסעור היא הקמת בנק דיגיטלי. מדובר בבנק שבו כל הפעולות ייעשו באינטרנט, ללא סניפים, וכך יוכל הבנק להציע מחירים נמוכים ללקוחותיו. בנוסף, ללאומי שאיפות להרחיב את תחומי הפעילות של הבנק האינטרנטי. כך לדוגמה, באחרונה פורסם ב"גלובס" כי הבנק מתכוון להיכנס בקונספט זה או אחר לפעילות ה-P2P, של הלוואות ישירות בין אנשים.

המעבר של יסעור מהחטיבה הבנקאית להקמת חטיבת בנקאות דיגיטלית אינו טריוויאלי. כיום יסעור אחראית למקור הפעילות המרכזי בבנק - הפעילות הקמעונאית. היא אחראית על יותר מ-200 סניפים וכ-5,000 עובדים, ונכנסה לתפקיד רק לפני כ-3 שנים. כעת היא עוברת לניהול המזכיר יותר סטרט-אפ. אלא שרוסק-עמינח רואה בפעילות הדיגיטלית את העתיד של הבנק, ועל כן מינתה לתפקיד את יסעור, הנחשבת, כאמור, מקורבת אליה.

יסעור כיהנה בעבר כמנכ"לית לאומי קארד וכראש אגף השיווק בלאומי, אז הובילה את המהלך הראשון של לאומי בתחום - לאומי דיגיטל. היא מגיעה מעולם השיווק והפרסום, ולפני עבודתה בבנק לאומי כיהנה כמנכ"לית במשרד הפרסום פוגל-אוגלבי.

החלטת לאומי להקים בנק אינטרנטי ולהשקיע בו משאבים רבים, כולל הקמת חטיבה ייעודית, אינה מובנת מאליה. הקמת הבנק הדיגיטלי צפויה להביא לקניבזליציה בבנק לאומי, ולמעבר לקוחות מהפעילות המסורתית לדיגיטלית הזולה יותר - מה שיפגע בהכנסות של לאומי, כלומר יסעור תתחרה במובן מסוים בחטיבה שהיא מנהלת כיום. אלא שרוסק-עמינח מאמינה שמעבר שכזה יתרחש ממילא, ולכן עדיף שיתבצע בתוך הבנק - ולא החוצה לגופים דיגיטליים חדשים שיוקמו.בטווח הארוך יותר רואים בלאומי את הפעילות הדיגיטלית והמסורתית כגוף אחד, ולא מן הנמנע כי בטווח של חמש שנים יבוצע איחוד בין החטיבות.

את יסעור יחליף כאמור כהן, שכיהן בשנים האחרונות כראש מערך משאבי אנוש בבנק, ולפני כן כיהן כמנכ"ל לאומי קארד (יסעור החליפה אותו בזמנו בחברת כרטיסי האשראי). כהן היה אחראי על גיבוש הסכם השכר האחרון עם ועד העובדים של הבנק. לכהן יחסים טובים עם הוועד והעומדת בראשו מירי רובינו, והרבה בזכות האמון בין הצדדים, הם הצליחו לגבש הסכם ללא סכסוך עבודה. היחסים הטובים עם הוועד יסייעו לו בתפקידו החדש, ובתהליכי ההתייעלות הנמשכים בבנק בכלל ובחטיבה הבנקאית בפרט.