נעילה שלילית בבורסה; האג"ח הממשלתיות צנחו בחדות

באירופה מגמה מעורבת ובמסחר בוול סטריט נרשמות ירידות ■ האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים צנחו בכ-1.3% ■ נמשך המאבק בין הנהלות מיילן וטבע ■ מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל

בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס
בורסת NYSE Euronext בפריס / צילום: רויטרס

יום המסחר בבורסה (ג') נחתם בירידות קלות, ברקע למגמה מעורבת בבורסות אירופה וירידות בוול סטריט. ירידות חדות נרשמו היום באג"ח הממשלתיות הארוכות, כאשר האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים ירדו בכ-1.3% בעוד האג"ח ל-30 שנה צללה ביותר מ-3%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.1 מיליארד שקל.

יניב חברון, הכלכלן הראשי של אקסלנס, אומר בסקירתו השבועית כי "תרחיש של חדלות פירעון יוביל לרעש לא קטן אבל להערכתינו קצר מאוד בשווקים. במקרה כזה רצוי לנצל את ההזדמנות לקנות מניות ולמכור אג"ח. הנחה שלנו היא כי במקרה של חדלות פירעון ביוון התשואות בגרמניה ירדו מחדש אבל זהו מהלך זמני שיש לנצל אותו. בנוסף, חדלות פירעון ביוון תוביל להסטת כספים מאסיבית לחופי מבטחים, קרי ארה"ב, אבל זמנית בלבד".

"הסטה של כספים לחוף מבטחים בעידן של ריביות אפסיות לא מחזיק יותר מידי זמן מעמד, מהר מאוד המשקיעים יצאו מהבונקר ויחזרו לחפש תשואה. בסך הכל תוכניות ההרחבה באירופה יימשכו כרגיל והשיפור במאקרו יגיע בהמשך ויוביל כמובן לעליית תשואות מחדש. מנגד, פשרה ביוון תוביל לעליות שערים חדות וירידות בשוק האג"ח - הסרת הסיכון של יוון תוביל מיד לתמחור יתר של הריבית באירופה. קשה לדעת אילו מהתרחישים יקרה אך לכל אחד עשויות להיות השלכות שונות בהחלט ומשמעותיות לא פחות על תיק ההשקעות", אומר חברון.

נמשך המאבק בין הנהלות טבע ומיילן לקראת התקרבות ההכרעה בנוגע להצעת הרכש של טבע למיילן. "אנו רואים ברכישת מניות מיילן על ידי טבענסיון נוסף להתעסק ולהתערב בעסקי החברה, אסטרטגיה וחזון בזמן שכוונותיהם אינן ברורות", נכתב הלילה במכתב שנשלח על ידי יו"ר מיילן המיועד למנכ"ל טבע ארז ויגודמן. (לכתבה המלאה)

חברת סלקום בוחנת ביצוע הנפקת זכויות בהיקף של כ-120-150 מיליון שקל. כך הודיעה הבוקר החברה לבורסה. ההנפקה, אם וכאשר תתבצע, נועדה בכדי "לחזק את מאזן החברה". בנוסף הודיעה סלקום כי החברה תרשום הוצאה חד פעמית בהיקף של כ-25 מיליון שקל בדוחות הרבעון השני של 2015 כתוצאה מתוכנית הפרישה מרצון לעובדים עליה הכריזה החברה לאחרונה.

טאואר סיימה בירוק לאחר שחזרה מניו יורק עם פער חיובי של כ-2.5%.

מדיגוס דיווחה הבוקר כי נבחרה על ידי NASA לספק מצלמות וידאו זעירות לסוכנות החלל.