היועמ"ש: ח"כ חנין זועבי לא תיחקר על המרדה

בריאיון לחדשות 2 Online לפני כחצי שנה השוותה זועבי בין חיילי צה"ל לדאע"ש ■ הפרקליטות: "על אף התחושות הקשות שמעוררים הדברים", לא תיפתח נגד זועבי חקירה פלילית

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, החליט שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד חברת הכנסת חנין זועבי (הרשימה המשותפת), שהשוותה בריאיון לחדשות 2 Online בין חיילי צה"ל לבין ארגון הטרור דאע"ש.

פרקליטות המדינה שלחה היום (ג') מכתב בתגובה לדרישה של תנועת "שמאלה", שקראה לחקור את זועבי בחשד להמרדה. "כידוע, מדיניות היועץ המשפטי לממשלה הינה מצמצמת בכל הנוגע לפתיחת הליכים פליליים בעבירות המשיקות לחופש הביטוי", נכתב בתשובה מטעם המשנה לפרקליט המדינה, עו"ד עמית איסמן. "בתחום פרסומי המרדה, המדיניות הינה מצמצמת במיוחד".

הפרקליטות הוסיפה כי במסגרת הבקשה לפסילת זועבי מהתמודדות לכנסת, שהוגשה לפני הבחירות האחרונות, הייתה התייחסות גם לריאיון הזה של זועבי, ובית המשפט העליון החליט שלא לפסול את מועמדותה. "נוכח האמור, ועל אף התחושות הקשות שמעוררים הדברים המופנים נגד חיילי צה"ל, אין אנו סבורים כי יש מקום לפתוח בחקירה פלילית בעניין זה".

במכתב נכתב כי ההחלטה התקבלה על דעת היועץ המשפטי לממשלה, עו"ד יהודה וינשטיין, ופרקליט המדינה, עו"ד שי ניצן.

"דיבה, בגידה והמרדה"

בריאיון לחדשות 2 Online שהתקיים באוקטובר 2014 אמרה זועבי: "החייל במטוס שמפציץ הוא לא פחות טרוריסט ממי שלוקח סכין ועורף את הראש. M16, טנקים והפצצות מהאוויר, כאשר הורגים עשרות ומאות - יותר טרוריסטים מאשר הסכין".

דבריה של זועבי הובילו לגל של גינויים במערכת הפוליטית. שר התחבורה, ישראל כץ, אמר אז כי "יש כאן פעולה ברורה של דיבה, בגידה והמרדה". יו"ר ועדת הפנים דאז, ח"כ מירי רגב, אמרה כי "זועבי הוכיחה הפעם יותר מתמיד כי היא משמשת כאויבת לישראל".

גם בשמאל עוררו דבריה של זועבי זעם. "כן, אני יודע הכול במסגרת חופש הביטוי, אבל באמת שהגיע הזמן שהיא פשוט קצת תסתום", כתב ח"כ איציק שמולי (העבודה) בחשבון הפייסבוק שלו. "אין כאן שום דבר מלבד פרובוקציה, ובטח לא ויכוח לגיטימי של ימין ושמאל, אלא רק שונאת ישראל פונדמנטליסטית שיודעת איך לסחוט את הדמוקרטיה הישראלית עד תום".