פלייקסט הישראלית מתמזגת עם Gamefly האמריקאית

השירות של פלייקסט מתחרה בקונסולות המשחק הקיימות בשוק - בהן סוני פלייסטיישן ואקס בוקס

חברת הגיימינג הישראלית פלייקסט (Playcast) מתמזגת עם Gamefly האמריקאית, בעסקה שהיקפה לא נמסר. פלייקסט יצאה לדרך במסגרת חממת קסניה בשנת 2007.

החברה מאפשרת למשתמשים שלה לשחק, באמצעות שלט שמחובר לטלוויזיה, במשחקים אשר נמצאים ב"ענן" (מחשב מרוחק). השירות של פלייקסט מתחרה בקונסולות המשחק הקיימות בשוק - בהן סוני פלייסטיישן ואקס בוקס. נציין כי תעשיית משחקי הווידיאו מגלגלת כ-25 מיליארד דולר בשנה.

בניגוד ליצרניות הקונסולות אשר מרוויחות ממכירת המכשירים תמורת מאות דולרים ומכירת כותרים תמורת עשרות דולרים (עבור משחק בודד), פלייקסט פועלת במודל עסקי שונה אשר מבוסס על תשלום דמי מנוי חודשיים של דולרים בודדים. התשלום מקנה למשתמשים אופציה לשחק בעשרות משחקים, כאשר החברה מתחייבת לחדש את המלאי בכל חודש.

פלייקסט, אשר מעסיקה 35 עובדים בקיסריה ובסן פרנסיסקו, גייסה מאז הקמתה כ-19 מיליון דולר, והיא מנוהלת על-ידי גיא דה בר. רשימת המשקיעים בחברה כוללת את קסניה, MK קפיטל, קרן JVP ואחרים. החברה פעילה ב-55 מדינות והיא משתפת פעולה עם חברות כבלים, יצרניות חומרה וחברות תקשורת.

פלייקסט מתמזגת כאמור לתוך Gamefly, אשר מציעה שירות משלים של השכרת משחקים. החברה האמריקאית שולחת למנויים, באמצעות הדואר, משחקים שבהם הם יכולים לשחק, במשך פרק זמן קצוב.

החברה הממוזגת צפויה לגלגל מחזור שנתי של כ-100 מיליון דולר, כאשר חלק מההכנסות יגיעו בעקבות הסכם חדש שנחתם בין החברה לבין אמזון. במסגרת ההסכם יוכלו המשתמשים ב-Fire TV של אמזון לשחק במגוון משחקים תמורת תשלום חודשי של החל מ-7 דולר.

גדי תירוש מ-JVP יצטרף למועצת המנהלים של גיימפליי בעקבות המיזוג, יחד עם מייק מוריץ, יו"ר ומייסד סקויה.

גדי תירוש, שותף-מנהל בקרן JVP, התייחס היום (ג') לעסקה ואמר כי "GameFly היא השחקן המוביל בתעשיית השכרת המשחקים האמריקאית ואנו מברכים על איחוד הכוחות. החיבור עם אמזון FireTV מביא את בשורת משחקי הענן ועימה מגוון עצום של משחקים למיליוני משתמשים בארה"ב וברחבי העולם".