"היהודים באים" שובצה מוקדם למרות תוכן לא מתאים לילדים

תנועת "הצלחה" התלוננה בפני נציב קבילות הציבור של רשות השידור על ששידור חוזר של "היהודים באים" שודר ב-19:30, אף שתוכנה אינו מתאים לילדים ■ הנציב: התלונה מוצדקת

בעוד הערוצים המסחריים וערוצי הכבלים והלוויין מוגבלים בשעות שידור תכניהם, על מנת למנוע מילדים לצפות בתכנים בוטים - דווקא בערוץ 1, הערוץ הציבורי, אין כל מגבלה כזו.

הדבר עלה לאחר שתנועת "הצלחה" התלוננה בפני נציב קבילות הציבור של רשות השידור על כך ששידור חוזר של התוכנית "היהודים באים" שודר בשעה 19:30 בערב ביום שישי. זאת, למרות שתוכנה אינו ראוי לצפיית ילדים, ובין היתר שודר בה מערכון בנושא אונס.

בתגובה כתב הנציב דדי מרקוביץ כי התלונה נמצאה מוצדקת. "בערוץ הראשון בטלוויזיה נוהגים לסמן בהתאם לדרישות החוק תכנים המוגבלים לצפיית ילדים. עם זאת, אין הגבלה בכללי רשות השידור לשעה מסוימת ממנה מותר לשדר את התכנים".

מרקוביץ המליץ לרשות לקבוע כללים בעניין - או להיצמד לכללי השידור המסחרי, שם תכנים שאינם מיועדים לילדים משודרים אחרי השעה 22:00.

עו"ד אלעד מן, היועץ המשפטי של תנועת "הצלחה", מסר כי על רשות השידור ללמוד וליישם באופן קפדני את תשובתו של הנציב. לדבריו, "ראוי היה שהרשות תגבש כללי שיבוץ משדרים, ויפה שעה אחת קודם".

מרשות השידור נמסר כי "ברשות השידור יש כללים ברורים הנובעים מהחוק והתקנות לסיווג וסימון תכנים המוגבלים לצפיית ילדים. הערוץ הראשון פועל על-פי כללים אלה, ואנו מסמנים את כל התכנים שלנו הדורשים הגבלת גיל. בדרך-כלל אנו לא משדרים תכנים מוגבלים לפני השעה 21:00, השיבוץ של 'היהודים באים' בשידור חוזר הוא יוצא מן הכלל. אנו מקבלים את המלצת נציב תלונות הציבור, ונפעל בהתאם".