יורשיו של נתן אלתרמן מאיימים לתבוע את "מקור ראשון"

העיתון העלה לאחרונה קמפיין שבו נעשה שימוש בדמותו של אלתרמן ■ יורשיו דורשים פיצוי של 600 אלף שקל וכן דורשים להוריד מיד מהקמפיין את דמותו של המשורר המנוח

יורשיו של נתן אלתרמן תובעים את העיתון "מקור ראשון" על השימוש בדמותו של המשורר המנוח בקמפיין הפרסום לעיתון.

במכתב שנשלח מטעם עורכי הדין דרור דוד נחום וד"ר זהר קדמון סלע, המייצגים את נכדיו של אלתרמן, נתן ויעל סלור, הם דורשים פיצוי של 600 אלף שקל וכן דורשים להוריד מיד מהקמפיין את דמותו של המשורר והפובליציסט.

בין המאוימים בתביעה גם העיתון "ישראל היום", עיתון-האם של "מקור ראשון" שפרסם בהרחבה את הקמפיין, ומשרד הפרסום שהגה את הקמפיין דרורי-ארועטי-ברמן.

"בימים אלה גילו מרשינו לתדהמתם כי יצאתם במסע פרסום כלל-ארצי רחב-היקף בתקשורת הכתובה", נכתב. "במסגרתו שילבתם דמויות של אושיות רוח ושלטון בהיסטוריה העברית, ובו עשיתם ועודכם עושים שימוש בדמותו המאוירת ובשמו של המנוח, בצמוד לכיתוב: 'אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון'. הקמפיין כולל גם את דמויותיהם של חוזה המדינה בנימין זאב הרצל ושל הרמב"ם.

"הקמפיין כולל סרטוני פרסומת המשודרים בזמן שיאי צפייה בערוצי הטלוויזיה המסחרית, פרסומים בדפוס על גבי עמודים שלמים בעיתון 'ישראל היום' המופץ חינם בעשרות אלפי עותקים ועל גבי פוסטרים בנקודות מכירה המודפסים בבית הדפוס של 'ישראל היום', פרסומים נשנים בתשדירי רדיו, פרסומים ברשת האינטרנט ופרסומים מוקרנים ו/או מודפסים בשלטי חוצות ברחבי הארץ".

לטענתם, כל זאת נעשה ללא אישור משפחתו של אלתרמן. "בפרסומים המפרים פגעתם במוניטין של המנוח וגרמתם להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו, ובמסחור דמותו הטלתם דופי במורשתו התרבותית הזכה שהפכה נכס צאן ברזל של תרבות העם בישראל, שהפיק ויצר המנוח בעמל רב ובהשקעה אדירה משך כל ימי חייו", נכתב במכתב ההתרעה לפני נקיטת צעדים משפטיים. "במעשיכם ובמחדליכם גרמתם ליורשיו ולמשפחתו לעוגמת-נפש שלא תשוער.

"היה ולא תפעלו כאמור בתוך 72 שעות (3 ימים) מעת קבלת מכתבי זה על-ידכם, נפעל על-פי הוראות מרשינו ונגיש את תביעותיהם נגדכם לערכאות השיפוטיות, לשם שמירה על זכויותיהם, מניעת השימושים בשמו ובדמותו של המנוח והפסקת הפרסומים המפרים ולשם הגנה על קניינם ופיצוי שלם ומלא עבור הנזקים שגרמתם".

מ"מקור ראשון" נמסר בתגובה: "נלמד את הטענות במכתב ובמידת הצורך נגיב".