היום ומחר: שביתה בקווי "אגד תעבורה" ברחבי הארץ

במהלך היומיים הקרובים יופסק השירות בקווי החברה בנתניה, אלעד, אשדוד, אשקלון ויישובים נוספים, זאת, בשל מחאת העובדים על התנהלות ההנהלה במו"מ ■ "דורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיס"

עובדי חברת "אגד תעבורה" הודיעו כי יפתחו היום (א') בשביתה שתימשך יומיים, ובמהלכה יושבתו הקווים ברחבי הארץ. זאת, לטענתם, בשל סירוב ההנהלה להגיע להסכמות עם העובדים לאחר שישה חודשים של משא ומתן להסכם קיבוצי חדש. השביתה תשפיע על השירות בערים נתניה, אלעד, ביישובי עוטף ירושלים ובמערב הנגב. כמו כן, צפויים שיבושים בקווים הבינעירוניים של החברה.

לפי העובדים, שמאוגדים תחת ארגון "כוח לעובדים", עמדת ההנהלה היא כי אם המדינה לא תשתתף ב-100% מעליית השכר הצפויה עד לשיעור של 39 שקלים לשעה, משכר שעומד היום על 32.6 שקלים לשעה, תוריד החברה את תוספות השכר המוצעות כיום. עוד ציינו, כי החברה מבקשת לצמצם ככל הניתן את הוצאותיה על שכר הנהגים בהסכם החדש ומגבילה את הענקת תוספות השכר לסכום כסף מצומצם.

יו"ר ועד העובדים, איציק קשקש, מסר כי "הנהגים לא מוכנים שהתוספות הנלוות יהיו 'על קרן הצבי', ודורשים שהחברה תכניס את היד עמוק יותר לכיסה ותתחייב להעניק תוספות נלוות מינימאליות לנהגים. התוספות המדוברות - הקדמת ההפרשות לקרן ההשתלמות מארבע שנים לשנתיים וחצי, הגדלת התגמול על עבודה במשמרות מפוצלות והגדלת הפרמיה תמורת ביצוע העבודה ותמורת עבודה איכותית. שיפורי התנאים הוא בדמנו. בשל התנאים הירודים מתקשה החברה לגייס נהגים והצוות הקיים כורע תחת הנטל".

הנהלת אגד תעבורה מסרה כי היא "מצרה על האטימות שמפגינים נציגי העובדים כלפי ציבור הנוסעים, וסבורה שההחלטה לשבות בימים העמוסים ביותר מהווה פגיעה מיותרת בחיילים ובסטודנטים. זאת, בשל העובדה שהושגו הסכמות אשר סוללות את הדרך להעלאה משמעותית של שכר הנהגים ל-39 שקלים לשעה ולהטבת התנאים, הכוללת תוספות שכר מגוונות, הפרשות סוציאליות ותשלום קרן ההשתלמות".

"הפערים בין הצדדים לא מצדיקים שום שביתה, במיוחד לא שביתה של יומיים המתחילה ביום ראשון", אמר מנכ"ל אגד תעבורה, גדעון מזרחי. "יש קו ברור שמבדיל בין שיפור תנאי העובד לבין פגיעה בחברה והקו הזה נחצה. הגיע הזמן של הוועד לגלות בגרות ולסיים את סכסוך העבודה הזה באופן ראוי שיימנע פגיעה מיותרת בעשרות אלפי נוסעים", הוסיף.

שביתה תשפיע על קווי החברה ביישובים הבאים: בנתניה יושבתו כל הקווים העירוניים, וכך גם באלעד, שם גם יושבתו הקווים בין אלעד לירושלים, בני ברק, תל אביב, פתח תקווה, צומת קסם וראש העין. בעוטף ירושלים יושבתו קווי השירות הפנימי והקווים לירושלים במבשרת ציון, גבעת זאב, מעלה אדומים ויישובי בנימין. במודיעין יושבתו הקווים ליישובי מטה בנימין. באשכול שפירים יושבתו הקווים 100, 101 ו-102 לירושלים וכן יושבתו כל הקווים העירוניים באשדוד, אשקלון, שדרות, נתיבות, אופקים, קרית גת, קרית מלאכי, מועצה אזורית אשכול ומועצה אזורית שער הנגב. כמו כן, יושבתו הקווים הבינעירוניים בין אשקלון לבאר שבע, קריית גת ואופקים.

ביום שני מתכוונים הנהגים להפגין מול משרד התחבורה בירושלים, בניסיון להביא את השר להתערב במשבר. "שר התחבורה לא גילה עניין במאבק הזה בעבר, אז ננסה להגיע אליו דווקא תחת כובעו השני כשר המודיעין", אמר קשקש. "אנחנו מספקים שירות ציבורי חיוני תחת אש - הפעלנו את התחבורה הציבורית בערי הדרום ובעוטף עזה במהלך 'צוק איתן', חברינו בקווים למעלה אדומים נתונים לאיומי אבנים וזריקות של בקבוקי תבערה, חלקם מאושפזים בדרגות חומרה שונות. נמשיך לעשות זאת במסירות, אך בה בעת נעמוד על קבלת תנאי ההעסקה הוגנים. במצב הנוכחי, אין זה פלא שלחברה חוסר תמידי בנהגים".