משפטים ושערים: משרדי עוה"ד התחרו זה בזה בטורניר כדורגל

בטורניר, שנערך זו השנה הרביעית ברציפות, ניצח משרד פרל-כהן, שגבר בגמר על משרד גורניצקי ■ הפרס: הזכות להעניק מלגות בסך 10,000 שקל לסטודנטים מצטיינים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך

טורניר עורכי הדין / צילום: אמיר מאירי
טורניר עורכי הדין / צילום: אמיר מאירי

מקצוע עריכת הדין הוא תובעני ודורש ממי שעוסק בו לשבת לעתים שעות ארוכות מול מסך המחשב, מול הררי מסמכים או באולמות בבתי המשפט. אין להתפלא על כן שרבים מעורכי הדין מנצלים את שעות הפנאי שלהם כדי להימלט מהמשרדים ומהאולמות הממוזגים לעיסוק בספורט.

זוהי גם הסיבה שכמה ממשרדי עורכי הדין המובילים בארץ שמחו להשתתף בטורניר כדורגל לעורכי דין שערכה בשבוע שעבר חברת מחשבות Smart JOB, המתמחה בהשמת משפטנים.

משרדי עורכי הדין שלקחו חלק בטורניר שנערך זו השנה הרביעית ברציפות היו: הרצוג-פוקס-נאמן, גולדפרב-זליגמן-פישר-בכר-חן-וול אוריון ושות', צלרמאיר-פילוסוף, פרל-כהן-צדק-לצר-ברץ, משרד גורניצקי, משרד מ. פירון ושות', משרד תדמור-יובל לוי ומשרד יוסי אברהם.

המנצח בטורניר היה משרד פרל-כהן-צדק-לצר-ברץ, שגבר בגמר על עורכי הדין ממשרד גורניצקי ושות'.

הפרס אותו קיבל הזוכה: הזכות להעניק מלגות בסך 10,000 שקל לסטודנטים מצטיינים בעלי רקע סוציואקונומי נמוך.

"הכדור עגול, הגלימה שחורה"

עו"ד טל עצמון, ראש מחלקת המסים במשרד גולדפרב-זליגמן, הוביל את קבוצת הכדורגל המשרדית. לדברי עצמון, פעילות הספורט בגולדפרב-זליגמן - בין אם מדובר בקבוצת הריצה, בקבוצת הכדורגל או באימוני ה-TRX - מקודמת וזוכה לתמיכה משמעותית מראשי הפירמה.

"במשך שנים רבות פועלת במשרד קבוצת כדורגל, הכוללת מתמחים, עורכי דין, שותפים, עובדי מינהלה וכל מי שרוצה לשחק כדורגל אחרי שעות העבודה עם החברים מהמשרד", מספר עצמון. "בקבוצה אין שחקנים המשחקים באופן מקצועי, אבל יש מספר עורכי דין ושותפים שמשחקים בקביעות במסגרת קבוצות חובבים".

- האם האימונים המשותפים משפיעים גם על העבודה?

עצמון: "קבוצת הכדורגל גיבשה את השחקנים והעמיקה את ההיכרות ביניהם. זו היכרות מסוג אחר - חברית, בלתי אמצעית, כאשר בגדי העבודה נשארים - מילולית ומטאפורית - מחוץ למגרש. על הדשא לכולנו יש מטרה אחת בלבד".

עו"ד עצמון מציין כי קבוצת הכדורגל תורמת גם לגיבוש בקרב עובדי המשרד שאינם חברים בה. "בטורניר האחרון הגיעו למעלה מ-150 עובדים ובני משפחותיהם לעודד את הנבחרת. זה היה הפנינג משרדי נהדר עם כיבוד, בירות וחולצות מיוחדות שהוכנו למעודדים לכבוד האירוע".

גם עו"ד יעקב אנוך, ראש מחלקת המיזוגים במשרד מ. פירון, מוצא יתרונות רבים לפעילות הספורטיבית המשותפת של עובדי הפירמה. "אנו מעודדים את עובדינו ואת שותפינו לקחת חלק בפעילות מסוג זה, כמו למשל בטורניר המדובר ובמסגרת קבוצת ריצה שהקמנו. זו הזדמנות לפגוש את החברים לעבודה באופן משוחרר ונינוח מחוץ לעבודה. כך, למרות היות המשרד נתון בעומס רב וברוך, דאגנו למצוא זמן להשתתף בטורניר".

עו"ד אנוך מוסיף כי "הכדור הוא עגול, הדשא ירוק, הגלימה שחורה, כדורגל משחקים 90 דקות, ובסוף פירון מנצחים" - אבל לפחות בכל הנוגע לטורניר הכדורגל, ההצהרה הזו לא עמדה במבחן המציאות, ושחקני מ. פירון לא הצליחו להעפיל לחצאי הגמר.

מי שכן הגיעו לגמר, אך הפסידו בו, כאמור, היו עורכי הדין ממשרד גורניצקי. לדברי השותף המנהל, עו"ד מוריאל מטלון, בגורניצקי יש לא מעט חובבי כדורגל, בין כשחקנים חובבים ובין כאוהדים "שרופים".

לדבריו, "משחקי המונדיאל משמשים אצלנו תירוץ להפוגה מעבודה לטובת צפייה במשחקים. כך גם משחקים חשובים באירופה. לא פחות חשוב הוא השימוש בעולם המושגים השאוב ממגרש הכדורגל למגרש שלנו - בבית המשפט או סביב שולחן העסקאות".

מי שהיה בעברו שחקן כדורגל מקצועי הוא ראש מחלקת הליטיגציה במשרד צלרמאיר - עו"ד איל רוזובסקי, פרקליטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט במשפט פרשת טלנסקי, ששיחק בעברו בקבוצת הפועל ירושלים.

גם לשותף המייסד של הפירמה, עו"ד אבי פילוסוף, יש קשר ישיר והדוק לעולם הכדורגל - פילוסוף שימש בעבר כיו"ר קבוצת בני יהודה.