הדולר היציג צנח ב-0.9% ל-3.83 ש'; האירו טיפס ל-4.31 ש'

האירו התחזק בכ-0.1% ■ בלומברג: נשיא ארה"ב אמר לאחד האנשים בוועידת ה-G7 בשיחה כי הוא מודאג מהתחזקותו של הדולר; הבית הלבן מיהר להכחיש את הדיווח

כסף / צילום: רויטרס
כסף / צילום: רויטרס

מגמה מעורבת נרשמה היום (ג') בשוק המט"ח, כאשר הדולר צנח בכ-0.9% ושערו היציג נקבע על 3.833 שקלים, בעוד האירו היציג התחזק בכ-0.1% ל-4.31 שקלים. בעולם נסחר האירו סביב 1.129 דולרים לאירו.

עליית מדד המחירים לצרכן במארס ואפריל הכריעה את הכף נגד הורדת ריבית נוספת בחודש יוני, כך עולה מפרוטוקול דיוני הוועדה המוניטרית של בנק ישראל על גובה הריבית שפורסם אתמול. הוועדה החליטה ב-25 למאי פה אחד להותיר את שיעור הריבית של הבנק ללא שינוי על 0.1% - שפל של כל הזמנים שאליו הגיעה הריבית במארס. [לסיפור המלא]

במחלקת המחקר של FXCM ישראל מציינים הבוקר כי "הדולר-שקל מתהפך מטה עם פתיחת שבוע המסחר. לאחר עוד ניסיון כושל אמש לפרוץ את 3.88 שקלים, הצמד התהפך בחדות מטה והוא נסחר מתחת ל-3.84 שקלים, וזאת על רקע הצניחה של הדולר בעולם. הדולר צנח בעולם לאחר שדווח בבלומברג כי הנשיא אובמה אמר לאחד האנשים בוועידת ה-G7 בשיחה כי הוא מודאג מהתחזקותו של הדולר. הבית הלבן ואובמה מיהרו להכחיש את הדיווח, אבל השווקים כבר היו בתנועה מטה שקשה היה לעצור.

"גם אם הדיווח הזה שגוי, הוא שיקף את הדאגה בשוק ובקרב מקבלי החלטות בארצות הברית מפני ההשלכות המזיקות שעשויות להיות להמשך התיסוף של הדולר למול המטבעות המרכזיים של שותפות הסחר המרכזיות של ארצות הברית. רק בשבוע שעבר טיפס הדולר לשיא של 13 שנה למול הין היפני. אם החשש הזה גם ישתקף בנתוני המקרו, ובעיקר בנתוני הייצוא, הפדרל ריזרב עשוי לדחות במעט את העלאת הריבית".

יוסי פריימן, מנכ"ל פריקו, מציין כי "פעילות בנק ישראל במסגרת מדיניות קיזוז השפעת הגז על שוק המטבע המקומי אין בה לבדה כדי למנוע את ייסוף השקל. להערכתנו בבנק מוכנים לספוג את ייסוף השקל אף לעבר רמת ה-3.7 שקלים. בבנק מודעים להשפעת שער החליפין על כושר התחרות אולם רואים בפיחות החד מאז קיץ 2014 בתקופה של מדדים שלילים וריבית מזערית משום 'כרית בטחון' שנתנה לתעשייה המקומית לצורך התמודדות עם התנודות בשווקים הפיננסיים".