בכיר בפייסבוק: "יש חברות מצוינות בישראל שאיתן אנו עובדים"

ג'וליאן לייסיצ'ר, שותף בפיתוח פלטפורמות מובייל לאזור המזרח התיכון בפייסבוק, בכנס Israel Mobile Summit 2015: "כ-20 מיליארד דולר יושקעו השנה בפרסום אפליקציות דרך פייסבוק"

"יש הרבה חברות מצוינות בישראל שאיתן אנו עובדים. האינטרס שלנו הוא לגרום להצלחה של חברות בתחום המובייל - אנחנו הפלטפורמה היחידה בעולם שמקשרת בין כל מערכות ההפעלה הקיימות וחוצה את כולם, אנדרואיד, IOS ו-ווינדוס".

את הדברים אמר היום (ג') ג'וליאן לייסיצ'ר, שותף בפיתוח פלטפורמות מובייל לאזור המזרח התיכון בחברת פייסבוק בהרצאתו בכנס Israel Mobile Summit 2015, במסגרת ארועי שבוע המובייל. הרצאתו של לייסיצ'ר בכנס הייתה בנושא בניית אפליקציות בצורה אופטימלית באמצעות פייסבוק.

לדבריו, "כיום כ-30 מיליארד אפליקציות ואתרים נבנים באמצעות כלי הפיתוח של פייסבוק, ו-20 מיליארד דולר יושקעו השנה בפרסום אפליקציות דרך פייסבוק". הוא הוסיף, כי "פייסבוק היא הרבה יותר מאייקון כחול, יש לנו מגוון אפליקציות עם מיליארדי משתמשים ברחבי העולם, כמו מסנג'ר, וואטסאפ, אינסטגרם ועוד. אנחנו מצליחים כאשר החברות השותפות מצליחות. החדשות הכי טובות של פייסבוק היא שאין לנו מערכת הפעלה. אנחנו חייבים לספק את הכלים הטובים ביותר לכל מערכות הפעלה הקיימות", אמר.

עוד הוסיף הבכיר ברשת החברתית הגדולה בעולם, כי "פייסבוק היא משפחה של אפליקציות, יותר מ-1.44 מיליארד אנשים ברחבי העולם עושים שימוש בשירותים של פייסבוק ברחבי העולם, 700 מיליון משתמשים עושים שימוש בקבוצות בפייסבוק, 800 מיליון אנשים משתמשים בוואטסאפ, 600 מיליון משתמשים במסנג'ר, ו-300 מיליון באינסטגרם". הוא מנה את החברות הישראליות שמשתפות פעולה עם פייסבוק - ווייז, ETORO, קונדואיט ועוד.

עוד אמר לייסיצ'ר, כי "אנחנו בונים את משפחת האפליקציות כדי לאפשר לכל אחד את החוויה לשתף דברים, זה המשותף לכל האפליקציות שאנחנו מציעים. מי עושה שימוש בפייסבוק רק מצליח להגדיל את מספר המשתמשים שלו ואת הפעילות. רק בשנה שעברה היו לנו 10 מיליארד כניסות למערכת הפייסבוק. רק בשנה שעברה נרשמו 3.5 מיליארד הורדת של אפליקציות העושות שימוש בפלטפורמה של פייסבוק, שמתוכן 2 מיליארד היו חינמיות. אותן אפליקציות מאפשרות לעשות שימוש במגוון העזרים של פייסבוק כמו כפתור הלייק או השייר, ועזרים אלה הצליחו להגביר את חוויית המשתמש והשיתוף דרך הרשת החברתית", לדברי לייסיצ'ר.

"האפליקציות העושות שימוש בפלטפורמה של פייסבוק מאפשרות הזמנת חברים בפייסבוק באופן אישי שיוכלו ליהנות מחוויית האפליקצייה, נדרש רק קליק אחד כדי להזמין את החברים שלך. להזמין אנשים להשתמש באפליקצייה דרך אי-מייל או SMS פשוט פוגע במשתמשים וגורם להם לתסכול, אלה אמצעים גרועים ולא נוחים", הוא טוען. "92% מהאנשים דיווחו כי הם נטשו אתר אינטרנט בשל העובדה ששכחו את שם המשתמש שלהם או הסיסמה. פייסבוק מעניקה את האפשרות למשתמש לזכור את סיסמת הכניסה שלו לפייסבוק ולא מעבר לכך".

"אפשר לקחת את החברות הישראליות כדוגמה לכאלה העושות שימוש בהצלחה ברישום דרך הפייסבוק. עליהן אני יכול למנות את פלאריום, פלייטיקה ועוד. כפתור ה-Login של פייסבוק הוא הדרך הנוחה ביותר עבור אנשים להתחבר לאפליקציה או משחק בו הם מעוניינים, הכפתור מייתר את הצורך עבורם לזכור עוד שם משתמש או סיסמה ולכן מביא להגברת השימוש. כפתור כניסה אחד בכל מכשיר שעובר באפליקציית פייסבוק מגביר את הנוחות של המשתמשים באפליקציות, והוא גם מסייע בבניית מערכת יחסים של אמון", הוסיף.

לייסיצ'ר סיכם כי "למפתחי האפליקציות יש הרבה מאוד סיבות לדאגה. הם צריכים מאגר מידע נרחב על המשתמשים, שימוש באבטחה, זהויות ועוד. הרשימה של הדרישות הולכת ומתארכת מיום ליום. פייסבוק מייתרת את כל הדרישות הללו, ובמקום לעבוד על המסביב, המפתח יכול להמשיך להתרכז בליבת העשייה, וזה להקים אפליקצייה מצוינת שתגרום לאנשים להוריד אותה ולהמשיך לעשות בה שימוש".