האמריקאים שכובשים את מערך החסויות של הליגה האירופית

Enterprise Rent-A-Car, ענקית השכרת הרכב מארה"ב - רוצה להרחיב את הביזנס שלה בשוק האירופי; האמצעי? תחתום על חסות עם אופ"א על פרסום במשחקי מפעל המועדונים המשני

סביליה זוכה בליגה האירופית 2015 / צלם: רויטרס
סביליה זוכה בליגה האירופית 2015 / צלם: רויטרס

עסקה יוצאת דופן אמורה להיסגר השבוע, במסגרתה ענקית השכרת הרכב האמריקאית, Enterprise Rent-A-Car, תחתום עם אופ"א על הסכם חסות לשלוש עונות (2017/18-2015/16) לליגה האירופית - מפעל המועדונים המשני אותו מארגנת התאחדות הכדורגל האירופי. זאת במטרה "לסייע לתוכניות של החברה להרחיב את הביזנס שלה גם באירופה", כפי שמדווח המגזין "ספורטס ביזנס ג'ורנל ".

Enterprise Rent-A-Car היא חברה שהוקמה ב-1957 ומשרדיה הראשיים יושבים במיזורי. היא מעסיקה כ-83 אלף עובדים, מכניסה כ-18 מיליארד דולר בשנה - ומוגדרת על-ידי "פורבס" כ"אחת מהחברות הפרטיות הגדולות ביותר באמריקה". למרות שנכנסה לשוק האירופי לראשונה כבר ב-1994, את הרוב המוחלט של רווחיה היא מייצרת בארה"ב וקנדה.

במסגרת ההסכם עם אופ"א, תקבל החברה חשיפה על השילוט האלקטרוני במשחקי הליגה האירופית, ובנוסף תקבל כרטיסים ואירוח VIP ("הוספיטליטי") במשחקים. זהו הסכם החסות הראשון שלה מחוץ לארה"ב - שם היא מפרסמת בספורט במשחקי ה-NHL (ליגת ההוקי קרח המקצוענית) וה-NCAA (ספורט המכללות).

על-פי הדוחות הפיננסיים שלה לעונת 2013/14, הכניסה אופ"א בשנה זו 247.5 מיליון אירו מהליגה האירופית, כאשר המפרסמים היו אחראים על 18 מיליון אירו מתוך סכום זה (היתר מיוחס ברובו לזכויות שידור). Rent-A-Car תצטרף לחברת השילוח הבינלאומית פדקס, שחתמה על חסות מרכזית בין השנים 2018-2015 לליגה האירופית במקומה של ווסטרן יוניון.

עונת 2014/15 של הליגה האירופית הסתיימה עם זכייה של סביליה הספרדית בתואר. זו הייתה הפעם השישית ב-10 השנים האחרונות בה קבוצה ספרדית מניפה את הגביע.