אחרי 60 שנה: 100 מיליון שקל לבנייה מחדש של בסיס שבטה

שטחו של בסיס ההדרכה המיושן של חיל התותחנים שהוקם בשנות ה-50 יצומצם בחצי לכ-800 דונם, ויוקמו בו חדרי אוכל ומטבחים חדשים, כיתות הדרכה מתקדמות, חדרי מגורים ומשרדים

שבטה/ צילום: אגף הבינוי וההנדסה של משרד הביטחון
שבטה/ צילום: אגף הבינוי וההנדסה של משרד הביטחון

בסיס ההדרכה המיושן של חיל התותחנים שהוקם בשנות ה-50 ישנה את פניו וייבנה מחדש: בסיס שבטה שבדרום הארץ, המשתרע על שטח של כ-1,800 דונם, ישודרג במהלך השנים הקרובות בידי אגף ההנסה והבינוי של משרד הביטחון, זרוע היבשה של צה"ל וחיל ההנדסה האמריקני.

במסגרת השדרוג, יצומצם שטח הבסיס בחצי לכ-800 דונם וכל המבנים והתשתיות שלו יוקמו מחדש בהשקעה כוללת של כ-100 מיליון שקל. משרד הביטחון מסר היום (ג') כי המבנים החדשים יוקמו בשיטת הבנייה הירוקה ויותאמו לסטנדרטים עדכניים.

במסגרת שדרוג הבסיס, יוקמו בו חדרי אוכל ומטבחים חדשים, כיתות הדרכה מתקדמות, חדרי מגורים ומשרדים ותשתיות תומכות של חשמל, מים ותקשורת יוחלפו בחדשות: "שדרוג הבסיס נעשה כחלק מחיזור בסיס הפעילות של צה"ל בנגב", אמר ראש אגף ההנדסה והבינוי במשרד הביטחון, ארז כהן.

"בתכנון של בסיס שבטה החדש הסתכלנו עשרות שנים קדימה - והשקענו במיטה טכנולוגיות הבניה, השקעה שבראייה רב שנתית תחסוך לצה"ל עשרות מיליוני שקלים", אמר.