הבורסה ננעלה בירידות קלות; דסק"ש קפצה ב-6.4%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.58 מיליארד שקל ■ ירידות חדות באג"ח הממשלתיות הארוכות ■ אלשטיין ירכוש את מלוא מניותיו של בן משה באי.די.בי פתוח

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') בירידות קלות ברקע היציבות שחתמה אמש את המסחר בוול סטריט ועליות בפתיחה שם היום. ירידות חדות של עד 0.6% נרשמו באג"ח הממשלתיות הארוכות אם כי במהלך המסחר הגיעו הירידות לכ-1.1%. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.58 מיליארד שקל.

משבר החובות ביוון וסוגיית הריבית בארה"ב ממשיכים להעסיק את המשקיעים. אתמול עלו דיווחים לפיהם נושיה של יוון הסכימו להאריך את תכנית החילוץ שלה עד מארס 2016, זאת לאחר שבסוף השבוע דחתה יוון תשלום של 300 מיליון אירו לקרן המטבע הבינלאומית.

עמית רוזנצוויג, מנהל השקעות בכיר בהלמן-אלדובי, מציין כי "שני הצדדים - הן היוונים והן גוש האירו יעשו כל מה שצריך על מנת להשאיר את היוונים בגוש האירו ולכן יש לנצל את התיקון החד בשוקי המניות באירופה בתקופה האחרונה להגדלת חשיפה".

בנוסף, המשקיעים ממתינים לעוד נתוני מאקרו שעשויים לאותת על כוונת הפדרל ריזרב להעלות ריבית לראשונה מאז 2008 - סוגיה הנמצאת בראש המשקיעים מדי יום, כשבכל נתון שמתפרסם עולות הערכות שונות באשר למועד - ספטמבר-אוקטובר השנה, או רק ב-2016.

שריפה במפעל של כיל

המפקח על הבנקים דודו זקן והמפקחת על הביטוח ושוק ההון באוצר דורית סלינגר הפתיעו היום (ד') את הענף הפיננסי, כשהוציאו שורה של הנחיות משותפות המגבילות את שכר הבכירים. ישנם כמה סעיפים בהנחיה; המרכזי שבהם הוא הגבלת דרמטית של שכר יושבי הראש בגופים שעליהם הם מפקחים, ובראשם הבנקים וחברות הביטוח. ההודעה לא השפיעה על מניות הבנקים והביטוח.

שריפה פרצה היום בצהריים במפעל "רותם אמפרט" של כיל שבאזור דימונה. ככל הנראה, אין לכודים ואין נפגעים במקום. 17 צוותי כיבוי הגיעו לזירת האירוע בניסיון להשתלט על הלהבות. ישנו חשש מקריסת המבנה.

מנכ"ל אפריקה תעשיות ונגב קרמיקה לשעבר, אבי מוטולה, נחקר אתמול באזהרה ברשות לני"ע ושוחרר למעצר בית, בערבות בסך 400 אלף שקל. מוטולה חשוד ברישום כוזב במסמכי תאגיד ומרמה. [לסיפור המלא]

מאבק השליטה באי.די.בי הגיע לסיומו: אדוארדו אלשטיין הודיע הבוקר כי בכוונתו לרכוש את מלוא מניות אי.די.בי פתוח שבידי מוטי בן משה במחיר של 1.64 שקלים למניה ובתמורה כוללת של 152 מיליון שקל. בנוסף, הסכים אלשטיין ליטול על עצמו את מלוא המחויבות של בן משה כלפי נאמני הסדר החוב של אי.די.בי אחזקות בהיקף של 256 מיליון שקל.

ההתכתשות בין טבע למיילן נמשכת, ואתמול הציג יו"ר מייל למנכ"ל טבע 2 שאלות מפתח. [לסיפור המלא]

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]