ההתכתשות נמשכת: יו"ר מיילן מציג לטבע 2 שאלות מפתח

לאחר שאתמול מנכ"ל טבע האשים את יו"ר מיילן בהטעיית בעלי המניות וסירוב לתת להם לשקול את הצעת הרכש של טבע, היום רוברט קורי שואל את ויגודמן שתי שאלות ישירות - ודורש שתי תשובות ברורות

רוברט קורי / צילום: בלומברג
רוברט קורי / צילום: בלומברג

עוד פרק בסאגה הלא נגמרת בין טבע למיילן. לאחר שאתמול מנכ"ל טבע ארז ויגודמן כתב ליו"ר מיילן רוברט קורי מכתב שבו הוא האשים אותו בגסות רוח, ובהטעיית בעלי המניות של מיילן בכך שלא מספק להם את מלוא המידע בקשר להצעת הרכש של טבע, קורי מגיב בעוד מכתב היום ובו הוא שואל את ויגודמן שתי שאלות פשוטות ובקש להן 2 תשובות ברורות, בטענה כי המכתב של ויגודמן משאיר את בעלי המניות באי-ודאות לגבי הכוונות של טבע.

קורי שואל את ויגודמן כך:

1. האם טבע מתכוונת להציע הצעת רכש רשמית ומחייבת משפטית למיילן ? (עד כה ההצעה של טבע כוונה ישירות לבעלי המניות של החברה ועקפה את החברה עצמה).

2. קורי שואל אם במקרה וטבע כן תציע הצעה רשמית ומחייבת משפטית לחברה, האם היא מתכוונת "ללכת עד הסוף" איתה בהתאם ובכפוף לחוקים ולנהלים של רשות ני"ע בארה"ב (SEC).

המכתב של קורי עשוי להתפרש כתמימות, וזאת כי האם באמת לא ברורות לו הכוונות של טבע? החברה רוצה לרכוש את החברה, או להשתלט עליה ולא משנה מה חושבת ההנהלה. ייתכן כי קורי רוצה לאיים על טבע באי חוקיות המהלך מול רשות ני"ע בארה"ב ולכן הוא מבקש הבהרה רשמית.

נציין, כי הפעם קורי לא נוקט בשפה בוטה במכתב שלו, אולי בגלל הביקורת האישית של וידוגמן על גסות הרוח במכתבים הקודמים של קורי, ואולי כי הבין שויגודמן פשוט לא מפחד מההצהרות המאיימות ומהשפה הבוטה והוא מחויב להשלים את הרכישה.

אתמול ויגודמן כתב לקורי כי "התמונה אותה אתה יוצר אינה אלא ניסיון נואש למנוע את ביצוע העסקה, כפי שניכר באופן ברור ממעשיך והתבטאויותיך במספר נושאים שונים. אתה מסרב לאפשר לבעלי המניות של מיילן לשקול את הצעתה של טבע, ויש לך חוסר רצון לספק לבעלי המניות את מלוא המידע בקשר להצעות".

עוד כתב ויגודמן, כי "בניגוד לטענתך לפיה מעשינו אינם יותר מאשר 'בחישה' בענייניה של מיילן, הצעתנו רצינית ומבוססת, מציעה הזדמנות יוצאת מן הכלל לבעלי המניות של מיילן וטבע, כמו גם לבעלי עניין נוספים, וראויה לבחינה קפדנית של דירקטוריון מיילן ובעלי מניותיה".

לדברי המכתב של טבע, "ניסיון להציג את טבע באור שלילי והמשך גסות רוח בהצהרות לא נכונות על טבע על מנת להטעות את בעלי המניות שלך, יחד עם בעלי עניין נוספים, בכל הקשור אלינו".