ויגודמן משיב אש ליו"ר מיילן: אתה מטעה את בעלי המניות

בתגובה למכתב התקיף ששלח קורי לארז ויגודמן לפני כשבוע, מנכ"ל טבע ויו"ר הדירקטוריון טוענים כי קורי "ממשיך לצאת בגסות רוח נגד טבע על מנת להטעות את בעלי המניות שלך" ■ "הצהרותיך בנוגע לעתידה של טבע הינן חסרות שחר"

ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר
ארז ויגודמן / צילום: איל יצהר

מנכ"ל ויו"ר טבע מאשימים את יו"ר מיילן, רוברט קורי, בגסות רוח, וטוענים כי הוא אינו מאפשר לבעלי המניות של מיילן את מלוא המידע בקשר להצעת הרכש של טבע. זאת, בתגובה למכתב התקיף ששלח קורי לארז ויגודמן לפני כשבוע.

ויגודמן ויצחק פטרבורג, יו"ר הדירקטוריון, כותבים היום (ב') כי הם "מסכימים אתך בלב שלם כי לבעלי המניות של מיילן מגיעה הזדמנות הוגנת לשקול באופן מושכל את הצעתה של טבע, הכוללת בחובה פרמיה משמעותית, תמורה מידית במזומן ופוטנציאל ייחודי ליצירת ערך בחברה חזקה יותר מבחינה כלכלית ומסחרית, וזאת בהשוואה לעסקת פריגו המוצעת. בניגוד לטענתך לפיה מעשינו אינם יותר מאשר 'בחישה' בענייניה של מיילן, הצעתנו רצינית ומבוססת, מציעה הזדמנות יוצאת מן הכלל לבעלי המניות של מיילן וטבע, כמו גם לבעלי עניין נוספים, וראויה לבחינה קפדנית של דירקטוריון מיילן ובעלי מניותיה".

במכתב השניים מפרטים את טענותיהם ומגיבים לקורי, באומרם כי "התמונה אותה אתה יוצר אינה אלא ניסיון נואש למנוע את ביצוע העסקה, כפי שניכר באופן ברור ממעשיך והתבטאויותיך במספר נושאים שונים".

בין היתר, נכתב כי קורי "מסרב לאפשר לבעלי המניות של מיילן לשקול את הצעתה של טבע" וכי יש לו "חוסר רצון לספק לבעלי המניות את מלוא המידע בקשר להצעות".

"אתה מבקש מבעלי המניות שלך להצביע על עסקת פריגו מבלי לספק להם שקיפות מלאה, ותוך שאתה מונע מהם ניתוח כלכלי, הוגן ואמין של הצעתה של טבע בהשוואה לעסקת פריגו המוצעת. באותה עת, אתה ממשיך לצאת בהצהרות מבלבלות על רצונך כי מיילן תירכש על-ידי נובארטיס או פייזר.

עוד פונים השניים לקורי ומציינים כי "טענת פעם אחר פעם כי דירקטוריון מיילן יכול ומעוניין לעשות שימוש במנגנון הממשל התאגידי חסר התקדים של מיילן על מנת למנוע מרוכש בעל כוונות רציניות להשלים בהצלחה את רכישת החברה. לא זו בלבד שהצהרות אלו אינן עולות בקנה אחד עם עקרונות הממשל התאגידי הנהוגים בהולנד, יש בהן בכדי להטעות את בעלי מניות מיילן. התבטאויותיך בעניין זה נועדו רק לתסכל את טבע ולמנוע מבעלי מניות מיילן את האפשרות לשקול את הצעתה של טבע.

"ניסיון להציג את טבע באור שלילי. המשכת לצאת בגסות רוח בהצהרות לא נכונות על טבע על מנת להטעות את בעלי המניות שלך, יחד עם בעלי עניין נוספים, בכל הקשור אלינו".

במכתב כותבים ויגודמן ופטרבורג כי טבע חזקה מתמיד, ומציינים כי "תוצאות מוכחות של הפעולות בהן נקטה טבע בשנה וחצי האחרונות מעידות כי טבע חזקה מתמיד, הן בתחום הגנריקה והן בתחום תרופות המקור. חיזקנו באופן משמעותי את יסודות החברה שלנו, הגנו על מוצרי הדגל שלנו, יצרנו הטמענו מנועי צמיחה איתנים והתווינו מפת דרכים ברורה על מנת להמשיך ולחזק את עמדתנו כחברה מובילה בתעשייה. הצהרותיך החוזרות ונשנות בנוגע לעתידה של טבע הינן חסרות שחר".

בתגובה להאשמות של מיילן על עבירה על חוק ההגבלים, מצוין במכתב כי "רכישת מניות מיילן על-ידי טבע בוצעה בהתאם לכל הוראות החוק הרלוונטיות".

השניים מסיימים את המכתב באומרם כי "בכוונותיה של טבע אין דבר לא ברור או דו-משמעי. שרטטנו מפת דרכים ברורה לביצוע הצעתנו, ואנו נותרים מחויבים לנקיטת כל האמצעים הדרושים על מנת לייצר לבעלי המניות ויתר בעלי העניין של מיילן וטבע את היתרונות יוצאי הדופן הגלומים בשילוב שתי החברות. בעוד שאיפתנו הייתה ועודנה להגיע להסכם לביצוע העסקה, אנו נמשיך לנקוט בכל האמצעים הדרושים על מנת להשלים את הצעתנו, אשר, כאמור, תייצר ערך ארוך-טווח משמעותי והזדמנות לשרת בצורה טובה יותר את המטופלים, הלקוחות, העובדים והקהילות שלנו רחבי העולם".