סערת החרם: מנכ"ל אורנג' העולמית נחת בישראל

אחרי שנתניהו סירב לאפשר לסטפן רישאר להיפגש עם השגריר בצרפת וקרא לו להגיע לארץ כדי להסביר את דבריו, מנכ"ל ענקית התקשורת נחת בנתב"ג

סטפן רישאר / צילום: רויטרס
סטפן רישאר / צילום: רויטרס

לאחר הסערה שעוררו דבריו והביקורת שספג בישראל, מנכ"ל חברת אורנג' העולמית, סטפן רישאר, נחת היום (ה') בנמל התעופה בן-גוריון. רישאר הגיע לביקור בישראל, לאחר שנענה לקריאתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

בתחילת השבוע הודיעה הנהלת אורנג' העולמית כי רישאר נענה להפצרותיו של ראש הממשלה להגיע לישראל. קריאתו של נתניהו באה לאחר שהנחה את אנשי משרד החוץ להשיב לבקשת רישאר להסביר את התבטאויותיו במצרים בפני שגריר ישראל בצרפת: "את ההסברים הוא מוזמן לבוא ולתת בישראל".

"רישאר יגיע למדינה היהודית כדי לספק הבהרות לאי-ההבנות שהתגלעו באחרונה, כדי ליישר את ההדורים וכדי לאשר מחדש את מחיבויותיה של החברה", אמר דובר מטעם ענקית התקשורת בצרפת בתחילת השבוע.

"לשמר את הקשר עם ישראל"

במהלך השבוע הביע נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, בפני ראש הממשלה נתניהו התנגדות תקיפה לניסיונות להחרים את ישראל. הולנד אמר את הדברים במהלך שיחה שקיים עם נתניהו, ובמהלכה הביע את רצונו לשמור על הקשרים המיוחדים בין העמים.

לאחר שאמר את הדברים, רישאר זכה לכתף קרה גם מחברת פרטנר הישראלית, שם סירבו לקבל את הסבריו החוזרים. "הצהרותיו האחרונות של מנכ"ל פראנס טלקום הן לא יותר מאשר מסך עשן אשר מטרתו להטות את דעת הקהל בישראל ובעולם", אמרו בפרטנר.

"אמירותיו הפוגעניות, התנצלויותיו וניסוחיו המעורפלים והמתחמקים ממשיכים לגרום נזק עצום למותג אורנג' בישראל ופוגעים באזרחי המדינה", טענו בפרטנר, וביקשו להדגיש כי לא התקבלה אליהם כל פניה רשמית מפראנס טלקום עד היום. "אנחנו דורשים דו-שיח ישיר עם מנכ"ל החברה הצרפתית, סטפן רישאר, אשר עד היום מתחמק מהידברות ישירה עם החברה", אמרו בפרטנר.