גמר ה-NBA: מי באמת קרוע מעייפות?

בארה"ב מבקרים את הרוטציה הקצרה של בלאט, אבל הנתונים מראים: א. שכוכבי גולדן סטייט נשחקים בפלייאוף לא פחות מלברון ושות'; ב'. שבפלייאופים קודמים קינג ג'יימס שיחק הרבה יותר דקות מזה הנוכחי

לברון ג'יימס / צילום: רויטרס
לברון ג'יימס / צילום: רויטרס

ביומיים האחרונים ספג דייויד בלאט לא מעט ביקורת מהתקשורת האמריקאית על הרוטציה הקצרה מדי שהוא מנהיג בקליבלנד קאבלירס מאז החלה סדרת הגמר של ה-NBA, ועל כך שהביא את השחקנים שלו לאפיסת כוחות. אבל אם בוחנים לעומק את המספרים נכון לנקודה הזאת בפלייאוף (גם בזכות פחות משחקים שהקאבלירס שיחקו), הרי שהדברים נכונים בעיקר לגבי לברון ג'יימס ופחות ליתר השחקנים.

ערב משחק 5 בסדרה מול גולדן סטייט שייערך הלילה (בין ראשון לשני, 03:00) - ג'יימס הוא השחקן שרשם הכי הרבה דקות משחק בפלייאוף הנוכחי - 753 בסך הכל (ממוצע של 41.8 דקות למשחק). אבל שלושת השחקנים "הסחוטים/שחוטים" הבאים ברשימה הם הכוכבים של גולדן סטייט - סטפן קרי מדורג שני עם 741 דקות בפלייאוף, אחריו דריימונד גרין 707 דקות, וקליי תומפסון עם 696 דקות.

אם לוקחים את חמשת השחקנים המובילים בכל קבוצה מבחינת דקות, אז גם כאן המצב של קליבלנד לא רע - החמישייה הבכירה של גולדן סטייט שיחקה 3,317 דקות בפלייאוף עד כה, לעומת 3,002 דקות של הקאבלירס.

גם מבחינת ג'יימס לא מדובר בנתוני דקות יוצאי דופן: כשהביא אליפות למיאמי ב-2013 הוא שיחק בפלייאוף 960 דקות, נתון שלא יגיע אליו השנה גם אם הסדרה תלך לשבעה משחקים; עונה לפני כן במיאמי הוא שיחק 983 דקות בפלייאוף; ב-2011 הוא הוביל את הליגה עם 922 דקות בפלייאוף, 43.9 דקות למשחק.

אגב, ב-15 השנים אחרונות מי שרשם את הפלייאוף הכי שוחק הוא ריפ המילטון, שהוביל את דטרויט למרחק ניצחון אחד מזכייה באליפות ב-2005, עם 1,083 דקות בפלייאוף. בגמר נכנעו הפיסטונס לסן אנטוניו במשחק מספר 7.

לברון עייף
 לברון עייף