יו"ר ועד עובדי רש"ת: "דורשים 4% העלאת שכר. מגיע לנו"

(עדכון) - עובדי השרוולים בנתב"ג יקבלו עשרות אלפי שקלים לעובד - ויו"ר הוועד פנחס עידן כבר מסמן את המטרה הבאה ■ "מקווה שנקבל בלי מאבקים"

פנחס עידן / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות
פנחס עידן / צילום: אביגיל עוזי - ידיעות אחרונות

ועד העובדים והנהלת רשות שדות התעופה הגיעו לסיכום לפיו יקבלו עובדי השרוולים בנמל התעופה את השכר בגין חצי שעת חפיפה עבור כל השנים בהם הם מועסקים.

"העובדים בצעו את העבודה בפועל, ורק הגון שיקבלו שכר בעבור עבודה שבוצעה. אני שמח שההנהלה הסכימה לתקן את העוול שנעשה לעובדים אלה", מסר יו"ר ועד העובדים, פנחס עידן.

בשיחה עם "גלובס" אמר עידן כי "מדובר בכ-45 עובדים המועסקים במחלקה 747 (שרוולים ומפעילי לאודרים המורידים ומעלים קונטיינרים למטוסים) שבמשך שנים מגיעים לחצי שעת חפיפה בתחילת כל משמרת ומעולם לא קיבלו תמורתה שקל. פנינו להנהלת רש"ת ומחינו על כך. אמרנו או שאתם משלמים להם על החצי שעת עבודה או שהם מפסיקים להגיע לחצי שעת חפיפה.

"אופי העבודה במחלקה 747 מחייב חצי שעת חפיפה לצורך תדרוך והעברת משמרת מסודרת. לשמחתי, הנהלת רש"ת הסכימה לשלם להם רטרואקטיבית. כלומר, כל עובד יקבל תשלום בגין חצי שעת חפיפה מיום תחילת עבודתו. כך למשל, עובד שעבד שבע שנים יקבל למעלה מ-40 אלף שקל. ובסך הכל מדובר במאות אלפי שקלים לכל עובדי המחלקה. מחר נדע את הסכומים המדויקים".

ברשות שדות התעופה מועסקים בסך הכל כ-3,400 עובדים קבועים לצד 500 עובדי קבלן.

בתוך כך, אמר עידן ל"גלובס" כי מחר ועד העובדים יגיש להנהלת רש"ת את דרישות חדשות להסכמי עבודה. במרץ 2015 פג תוקפם של הסכמי העבודה הקודמים. "בשבוע הבא יתחילו הדיונים על הסכמי העבודה. אנחנו דורשים העלאת שכר של 4% הכוללת בתוכה גם שכר עידוד והעלאת דרגות. אני לא מתבייש בזה. זה מה שמגיע לנו ואני מקווה שנקבל את ההעלאה הזו בלי מאבקים ושביתות. אנשים עובדים כאן קשה ומגיע להם אבל לצערי זה אף פעם לא הולך בקלות. אני מקווה שהפעם יבינו שאין טעם בשביתות כי בסוף תמיד אנחנו מקבלים את מה שמגיע לנו אז מה הטעם לריב".