קרן הנדל"ן אלטו של מודי כידון גייסה כ-100 מיליון דולר

ביחד עם כספם של השותפים המקומיים ובתוספת המינוף, אמורה הקרן לבצע השקעות בסך כולל של כ-500 מיליון דולר ■ הקרן השנייה רכשה 9 נכסים בשווי כ-156 מיליון דולר

מודי כידון ויניב מלמוד / צילום: אלון רון
מודי כידון ויניב מלמוד / צילום: אלון רון

קרן ההשקעות בנדל"ן מניב בארה"ב, אלטו (ALTO), בראשות הבעלים מודי כידון ויניב מלמוד, השלימה לאחרונה את הסבב השלישי בגיוס לקרן השנייה שלה, שהיקפה הכולל, כך מקווים בקרן, יעמוד בסופו של דבר על כ-125 מיליון דולר.

בין המשקיעים בקרן השנייה נמצאים משקיעים מוסדיים מקבוצת הביטוח איילון, מקרן הפנסיה גלעד ומקופת הגמל של בית ההשקעות אי.בי.אי, שאף הוביל קונסורציום גדול של גופים מוסדיים נוספים, שאת כספיהם הוא מנהל באמצעות החברה הבת אמבן.

אלטו 2, שהושקה בפברואר 2014, גייסה עד היום כ-100 מיליון דולר, כמעט מחצית מכך בסבב הגיוס הנוכחי. כאמור, לאור תוצאות אלה, באלטו מרחיבים את היקף הגיוס לקרן השנייה לסך מצטבר של כ-125 מיליון דולר. סכום זה אמור לאפשר, בתוספת כספם של השותפים המקומיים ויחד עם המינוף ("כל עסקה ממונפת בשיעור של 60%-65%", הבהירו כידון ומלמוד בראיון ל"גלובס"), לבצע השקעות בסך כולל של כ-500 מיליון דולר.

אלטו השקיעה עד כה ב-23 נכסים מסחריים, בשווי כולל של כ-530 מיליון דולר ובשטח כולל בהיקף של 3.5 מיליון רגל רבועה (כ-320 אלף מ"ר). במסגרת הקרן השנייה רכשה אלטו 9 נכסים בשווי של כ-156 מיליון דולר ובשטח כולל של כ-1.6 מיליון רגל רבועה (כ-150 אלף מ"ר). אלטו צופה כי במהלך החודש הקרוב יושלמו עוד שתי רכישות של נכסים, בקליפורניה ובדרום קרוליינה.

למשקיעים בקרן הראשונה הוחזרו כ-60% מהשקעתם

בסביבת אלטו מסבירים כי הקרן השנייה הינה קרן נדל"ן אמריקאית, הרשומה במדינת דלאוור, והיא תמשיך להתמקד בהשקעה בעסקאות השבחה של נכסים מסחריים מניבים בארה"ב. לדברי הפרסומאי כידון (מבעלי גיתם BBDO), המשמש כיו"ר אלטו, "קרן ההשקעות החדשה באה לתת מענה למשקיעים הפרטיים שהיו רוצים להשקיע כמו המוסדיים הגדולים בישראל ובעולם, על ידי פיזור השקעותיהם גם להשקעות ריאליות". מנכ"ל אלטו מלמוד הוסיף כי "המצב בארה"ב מאפשר להמשיך ולרכוש נכסים טובים, בעיקר בערים המשניות (Second tier cities) בהן המחירים עדיין אטרקטיביים, לאור יציאתן המאוחרת מהמיתון הארוך שעדיין שורר בארה"ב".

בסביבת אלטו מציינים כי עד כה הקרן השיגה תשואה שנתית ממוצעת (Net IRR) של 34% בגין 11 אקזיטים אותם ביצעה בשנים האחרונות, כאשר המשקיעים בקרן הראשונה, קרן אלטו 1 שפועלת כשלוש שנים, קיבלו בחזרה כ-60% מהכסף שהשקיעו. רוב העסקאות שאלטו מבצעת ומכוונת אליהן הן בטווח של 15-50 מיליון דולר, לאחר מינוף ההון שהחברה ושותפיה המקומיים בארה"ב מביאים.

היו"ר כידון: "קרן ההשקעות החדשה באה לתת מענה למשקיעים הפרטיים שהיו רוצים להשקיע כמו המוסדיים הגדולים בישראל ובעולם, על ידי פיזור השקעותיהם גם להשקעות ריאליות".