אקוניס ביקש דחייה של 3 חודשים לסגירת רשות השידור

השר אקוניס יציג בקרוב תיקון חוק לחוק רשות השידור, שיבקש להציג לוחות זמנים חדשים להקמת הרשות החדשה ■ בתוך כך, רן היילפרן מונה לסמנכ"ל הכספים של תאגיד השידור הציבורי

אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר
אופיר אקוניס / צילום: איל יצהר

למרות העיכובים המתמשכים בהליכי הקמת תאגיד השידור הציבורי החדש, שאמור להחליף את רשות השידור הקיימת, בחרה היום (ה') ועדת האיתור לתאגיד השידור הציבורי ברן היילפרן לתפקיד סמנכ"ל הכספים הראשון של הגוף.

ועדת האיתור כללה את השופט בדימוס עזרא קמא; את יו"ר תיאטרון הבימה, נורית דאבוש; ואת המנכ"ל הזמני של תאגיד השידור הציבורי, אלדד קובלנץ.

היילפרן, בן 39, נשוי ואב לארבעה, תושב הוד-השרון, משמש כיום כסמנכ"ל הכספים של המכללה האקדמית בית הרל. הוא בוגר תואר ראשון בכלכלה, תואר שני במינהל עסקים ותואר ראשון נוסף במשפטים מאוניברסיטת תל-אביב. בעבר שימש במשך למעלה מעשור במספר תפקידי ניהול תקציבי כקצין ביחידת היועץ הכספי לרמטכ"ל.

קובלנץ מסר כי "רן היילפרן מצטרף לצוות הקמת התאגיד הציבורי החדש כעובד הראשון שלו. מינויו הינו חולייה משמעותית בקידום שידור ציבורי איכותי בישראל".

דחייה של 3 חודשים

בתוך כך, השר אופיר אקוניס הניח היום על שולחן ועדת הכלכלה של הכנסת את בקשתו לנצל את הרשות שמעניק לו החוק להאריך ב-3 חודשים נוספים את מועד סגירת רשות השידור הנוכחית, המצויה בפירוק.

על-פי המצב החוקי היום, בתום חודש יוני אמורה הייתה אמורה לפעול רשות חדשה תחת זו הקיימת. אם ועדת הכלכלה בראשות ח"כ איתן כבל תאשר את בקשת אקוניס, המועד החדש שייקבע הוא סוף ספטמבר 2015.

עם זאת, גם בתום מועד זה לא צפויה הרשות החדשה להתחיל לפעול, שכן לא החלו בפועל המהלכים להקמתה. על-פי דבריו של אלדד קובלנץ בדיון בנושא בוועדת הכלכלה של הכנסת, נדרשת שנה לפחות להקמה שכזו. ההערכה היא כי בקרוב יציג השר אקוניס תיקון חוק לחוק רשות השידור הקיים, שיבקש להציג לוחות זמנים חדשים.

השר אקוניס מסר: "אמרתי שאעמיד את האינטרס הציבורי בראש סדר העדיפויות. כיוון שנדרשת עוד תקופת זמן כדי להפעיל את התאגיד החדש, וכדי למנוע מצב של החשכת מסך והפסקת שידורי רשתות קול ישראל, המלצתי על הדחייה".