פלאפון במו"מ לרכישת המפעיל הוירטואלי יופון

כפי שנחשף ב"גלובס", יופון נמצאת על המדף בחודשים האחרונים לאחר שצברה הפסדים כבדים ■ הערכות: המחיר הראשוני שדרשו ראשי החברה עמד על מעל ל-15 מיליון שקל, אך הסיכוי לקבל מחיר כזה הוא נמוך

חברת פלאפון מנהלת משא-ומתן לרכישת המפעיל הסלולרי הווירטואלי יופון מקבוצת מגה. כפי שנחשף ב"גלובס", בשל הקשיים של קבוצת מגה, ובשל המשך ההפסדים ביופון, הוחלט למכור את הפעילות הסלולרית, ופניות נעשו לכל המפעילים.

בשבועות האחרונים המשא-ומתן מתמקד מול חברת פלאפון, שברשת שלה משתמשת יופון, כמו גם ברשת של פרטנר.

העובדה שיופון רוכבת על פלאפון מקטינה את הסיכוי שלקוחות יעזבו את פלאפון בעקבות מכירת החברה. אם למשל יופון הייתה נמכרת להוט או למפעיל אחר שעליו היא לא רוכבת, הסיטואציה הייתה יותר מורכבת להעברת הלקוחות.

על-פי ההערכות, ליופון יש כ-80 אלף לקוחות סלולריים, שחלקם משויך למועדון הקניות You, ולכן מקבל הטבות בדלק דרך תחנות הדלק דור-אלון או בהנחות בקניות ברשת מגה.

המודל של יופון התבסס בדיוק על הניסיון לשלב בין הסלולר למוצרים אחרים. החברה החלה את פעילותה בעקבות הרפורמה בסלולר ב-2012, כאשר נכנסה מעט לפני גולן טלקום והוט מובייל. הכניסה של האחרונות סיחררה את השוק, ויופון נאלצה להתמודד עם סערה שלמעשה נמשכת בשוק עד היום.

ההתחלה דווקא הייתה טובה מאוד, והחברה גייסה לקוחות בקצב מאד יפה יחסית למפעיל וירטואלי. בשנה האחרונה מסיבות שונות חלה הידרדרות בפעילות, והיקף הגיוסים הלך וירד פלאים, ובחודשים רבים יופון מגייסת פחות ממספר הנוטשים.

בסופו של דבר, המצב של קבוצת מגה הכריע, ונראה כי יופון לא הצליחה לבסס את מעמדה כפי שתיכננה, ולכן הוחל בניסיון למכור את החברה.

על-פי הערכות, המחיר הראשוני שדרשו ראשי החברה עמד על מעל ל-15 מיליון שקל, ואולם נראה כי הסיכוי לקבל מחיר כזה הוא נמוך.

יש לזכור גם כי ההכנסה הממוצעת של מנוי סלולרי ביופון היא מאד נמוכה, ולכן המחיר יביא לידי ביטוי גם עובדה זו.

מפלאפון סירבו להגיב. מיופון לא נמסרה תגובה.