טדי שגיא רכש 9.4% ממניות Plus500 בדרך להשתלטות

פלייטק דיווחה על גיוס של כ-230 מיליון פאונד לצורך מימון ההשתלטות על Plus500 ■ חברת מרקט טק של שגיא דיווחה על רכישת נכס בקמדן ב-32.3 מיליון פאונד

פלייטק מקדמת את רכישת Plus500 , עליה הודיעה בתחילת יוני. החברה שבשליטת טדי שגיא דיווחה היום על גיוס של כ-230 מיליון פאונד לצורך מימון ההשתלטות, וכן על רכישת כ-9.4% מהון המניות של Plus500. במחיר הנוכחי של מניית Plus500, מדובר על רכישה בהיקף של כ-41 מיליון פאונד.

נזכיר, כי חמשת המייסדים של Plus500, שמחזיקים במצטבר כ-35.6% ממניותיה, התחייבו לתמוך בהצבעת בעלי המניות שתתכנס בעד רכישת Plus500 על-ידי פלייטק. לעומת זאת, Odey Management, גוף מוסדי בריטי שהוא בעל המניות הגדול בחברה (25.5%), הודיע שיתנגד לעסקה.

פלייטק, ספקית פלטפורמות מבוססות תוכנה לאתרי הימורים מקוונים, צפויה לרכוש את Plus500 בעסקה של כ-700 מיליון דולר (460 מיליון פאונד). Plus500 מתמחה ב-CFD - מסחר מקוון בחוזי הפרשים על ניירות ערך שונים וסחורות, כשעל ההפרש בין מחיר הקנייה למחיר המכירה גובה החברה עמלה. הרכישה צפויה להיסגר עד סוף ספטמבר, בכפוף לקבלת אישור רגולטורי.

בחודש שעבר הודיעה Plus500 כי היא נאלצת להקפיא חלק מחשבונות לקוחותיה, על רקע חשד להלבנת הון. רשות ני"ע הבריטית, המפקחת על פעילות החברה והסקטור כולו, שמה את Plus500 על הכוונת והתוצאה הייתה אכזרית: המניה איבדה תוך יממות ספורות 67% משוויה והחשש לעתידה הלך וגבר. בהמשך התאוששה המניה, בעיקר על רקע "האביר הלבן" שהופיע: פלייטק של שגיא, שניצלה את ההזדמנות והגישה הצעה לרכישת Plus500 לפי שווי הנמוך בחצי משוויה בשיא.

שגיא ירכוש בהנפקה 33.6% מהמניות

פלייטק נסחרת בלונדון לפי שווי של 2.3 מיליארד פאונד. היום היא הודיעה על הנפקת כ-29 מיליון מניות, שהן כ-9.9% מההון המונפק שלה, ובמחיר הנוכחי של המניה מדובר כאמור על גיוס של כ-230 מיליון פאונד, שהם מחצית מהיקף עסקת Plus500. בעל השליטה, שגיא, המחזיק 33.6% מפלייטק באמצעות חברת בריקינגטון, ירכוש בהנפקה 33.6% מהמניות על מנת שלא לדלל את החזקותיו בפלייטק. מניית פלייטק נסחרה היום בלונדון בירידה של 2.5%.

לדברי מור וייזר, מנכ"ל פלייטק, "הישגי המיזוגים והרכישות של פלייטק מבוססים על היכולת שלה לפעול באופן יזום, בשילוב הגמישות הפיננסית אשר אפשרה לה לפעול מעמדת כוח. גיוס ההון היום ישפר את יעילות מבנה ההון של פלייטק, תוך שמירה על הגמישות הפיננסית הנדרשת לאיתור רכישות בתחום ההימורים והמסחר הפיננסי. זאת, במטרה להניב לבעלי המניות שלנו ערך לאורך זמן".

בתוך כך, בעסקי הנדל"ן הלונדוניים של חברת מרקט טק שבשליטתו של טדי שגיא, הודיעה היום החברה על רכישת נכס בשכונת קמדן, תמורת 32.3 מיליון פאונד. מדובר בבניין Hawley Crescent שנמצא בסמוך לנכסיה האחרים של החברה, ומשמש כיום את האוניברסיטה הפתוחה. שגיא רכש בשנה שעברה בעסקת ענק את קמדן מרקט - אחד מאתרי התיירות המובילים בלונדון - תמורת 2.6 מיליארד שקל. כעבור מספר חודשים רכש שגיא מתחם נוסף בסמוך, קמדן לוק, תמורת חצי מיליארד שקל. פעילות זו הוכנסה לחברת מרקט טק, שהונפקה בלונדון בסוף 2014 בשווי של 750 מיליון פאונד, וכיום שוויה 946 מיליון פאונד.