צפויים שיבושים ברמ"י: הוועד מחרים את מ"מ המנכ"ל

הוועד: "ליאורה טושינסקי פועלת בצורה אגרסיבית, דורסנית ואף בדרך של הפרד ומשול לקידום מטרותיה" ■ רשות מקרקעי ישראל: "אין מקום לשיח של חרמות וכל נושא שהוועד העלה ומעלה יידון וייבחן באופן ענייני"

מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר
מינהל מקרקעי ישראל / צילום: איל יצהר

סכנה מוחשית להמשך התפקוד התקין של רשות מקרקעי ישראל (רמ"י): ועד העובדים הארצי של רמ"י מסלים את המאבק נגד ממלאת מקום המנכ"ל ליאורה טושינסקי, והודיע אתמול (ד') בערב על החרמתה - מה שעלול לגרום לשיתוק בעבודה השוטפת של רמ"י. הוועד הורה לעובדים "לא לשתף פעולה בכל תחום עם הגב' טושינסקי. לפיכך, אין להגיע לפגישות ו/או שיחות שגב' טושינסקי יוזמת".

הבוקר נחלצו לעזרתה מנהלי מרחבים עסקיים במכתב תמיכה, שבו התריעו על כך שהשיבושים הצפויים ישחקו לידיהם של גורמים המעוניינים לפרק את רמ"י. לטענת גורמים ברמ"י, שיווקי הקרקע לא ייפגעו משום שטושינסקי אינה מעורבת בעסקאות הקרקע, בגלל היעדר כישורים בתחום זה.

טושינסקי, סמנכ"לית רמ"י, מכהנת בפועל כמ"מ המנכ"ל זה 5 חודשים, למרות שמעולם לא בוצע מינוי פורמלי כזה, וזאת מאז יצא בנצי ליברמן לחופשת מחלה בעקבות החקירה המשטרתית בעניינו. שר האוצר משה כחלון החליט בשבוע שעבר למנות לתפקיד מ"מ המנכ"ל את ראש החטיבה העסקית עדיאל שמרון, עד להקמת ועדת איתור לאיוש קבע של התפקיד, אבל המינוי מתעכב עד לחתימת נציב שירות המדינה משה דיין.

בהודעת הוועד נאמר כי העובדים נכונים "להליך של הידברות ומשא ומתן עם מר עדיאל שמרון וישמחו לשתף איתו פעולה, ובלבד כי מעמד הרשות, סמכויותיה ועובדיה לא יפגעו".

הוועד מתריע על היעדר הידברות ועל "מערכת יחסי האנוש לקויה" של טושינסקי מול הוועד ורוב העובדים והמנהלים, ואומר כי "בהיעדר מנכ"ל לרשות, מנצלת הגב' ליאורה טושינסקי את המצב ופועלת באופן חד צדדי כדי לפגוע במעמד הרשות, בסמכויותיה ובעובדיה. בתקופה זו, מספר הפניות של העובדים לחברי הוועד הארצי עלה באופן ניכר ומטענות אלה ניתן ללמוד כי טושינסקי פועלת בצורה אגרסיבית, דורסנית ואף בדרך של 'הפרד ומשול' לקידום מטרותיה.

"כך פועלת טושינסקי להוצאה של עבודת הרשות למיקור חוץ, לפגיעה במעמדם ובפרטיותם של העובדים תוך הסטה של משאבים מעבודת ליבת הרשות בהתמודדות עם מצב הדיור במדינת ישראל. טושינסקי לא השכילה לעשות ולא יצרה מערכת אחת שתסייע לניהול קידום השיווק ברשות מקרקעי ישראל. מנגד שוקדת טושינסקי להעברת פעילות מקצועית למוקד טלפוני שאינו מהווה מענה טלפוני, כגון מיון תיקי רשות על ידי נציג מוקד טלפוני במקום עובד רשות.

"טושינסקי פועלת לגיוס של עובדי קבלן לטובת אגף מחשוב כך שהאגף ימנה כ-390 עובדי קבלן, תוך הפרה של ההסכם הקיבוצי. טושינסקי מתעדפת לכאורה עובדים אלה על פני אחרים בדרך של מתן הטבות וזאת בצורה שאינה שוויונית ולעתים אף בניגוד להסכם הקיבוצי. היא מתנערת מאחריות לתהליך הקלוקל שבו התנהלה חלוקת הבונוסים ולכאורה מנסה אף להוריד את היקף התשלום לעובדים. בנוסף ממשיכה ופועלת לקידום מערכת 'האח הגדול', שמהווה חדירה לפרטיות עובדים במכשירים אלקטרוניים/ סלולריים ותכנות האינטרנט.

"בתקופה כאמור, פנה הוועד הארצי כמה פעמים בבקשה לעצירת התהליכים החד צדדיים וכניסה להידברות והליך של משא ומתן. הגב' טושינסקי בוחרת להתעלם באופן בוטה ומזלזל מפניות הוועד הארצי ועושה בארגון כבשלה, תוך פיזור מידע שגוי והסתה של העובדים כנגד חברי הוועד הארצי".

מרמ"י נמסר בתגובה: "הנהלת רמי מביעה צער על סגנון פניית הועד ועל הצעד הלא מקובל שננקט על ידו. הגב' ליאורה טושינסקי פועלת לטובת הרשות, עובדיה וקידומם. אין מקום לשיח של חרמות וכל נושא שהועד העלה ומעלה יידון וייבחן באופן ענייני לטובת הארגון, עובדיו ועבודתו היעילה. דלתה של הנהלת רמ"י הייתה פתוחה בפני העובדים ותמשיך להיות כך".