רגב: "האמנים קפוצי תחת וכפויי-טובה - לא בא לי לדאוג להם"

רגב בריאיון למגזין "את": "עולם התרבות כפוי-טובה, מי רצה בכלל להיות שרת התרבות והספורט?" ■ על שלום חנוך: "הוא יבוא ויגיד לי לא להופיע. מי אתה בכלל?" ■ על אביב גפן: "הוא בכלל לא שירת בצבא - מה יש לו להגיד"

מירי רגב / צילום: תמר מצפי
מירי רגב / צילום: תמר מצפי

שרת התרבות והספורט מירי רגב ורה לכל הכיוונים ולא מתכוונת להוריד את גובה הלהבות בקרב מול אמני ישראל. בריאיון שיתפרסם בחודש הבא במגזין "את" מכנה רגב את האמנים "קפוצי תחת וכפויי-טובה".

בהקלטות מהריאיון שמפורסמות הערב (ה') במהדורת חדשות ערוץ 2 אומרת רגב כי ידעה "שעולם התרבות הוא כפוי-טובה, לא בא לי לעבוד בשביל כפויי-טובה. אין הכרת-טובה בעולם התרבות". מחר (ו') אמורה רגב להעניק פרס בטקס פרסי התיאטרון - ומול הדברים האלה האירוע הופך נפיץ.

בריאיון, שאותו ערכה העיתונאית תחיה ברק, אומרת רגב: "רבאק, אני באה, מכירה את עצמי, הרי אני אזיז הרים. אני יודעת שהמאבק הראשון שלי יהיה על תקציב התרבות, ואני הולכת עליו, מפוכחת, ואני אומרת 'בשביל מה אני הולכת לעבוד?' בשביל חבורה של אנשים כפויי-טובה, חושבים שהם יודעים הכול, טרחנים חלקם, צבועים... אבל יש לי כנראה שיעור - לעבוד בשביל אנשים שלא אוהבים אותי".

רגב נשאלה על התבטאותו של השחקן גברי בנאי, שכינה אותה ביום השבעתה לכנסת "בהמה". "אני לא אגיד שלא רציתי להיכנס בגברי, שפתח את הפה ואמר עליי 'בהמה', או בשלום חנוך", היא אמרה, "אבל קיבלתי החלטה שברגע שאני בתפקיד הזה של אחראית עליהם, אני לא אשחק במשחק המלוכלך שלהם. בנאי קרא לי ככה ביום שהייתי במצב הנפשי הכי קשה שלי".

רגב מוסיפה: "מי רצה בכלל להיות שרת התרבות והספורט? מי רצה בכלל לדאוג לכם, האמנים, שיהיה לכם יותר תרבות כדי שיותר תופיעו. ואז הוא פתח את הפה הגדול שלו. עכשיו, היו לי שתי אופציות: או להתחיל להתנגח איתם או להגיד 'מירי, זה התחום שלך'. ואז אמרתי - הוא שחקן? גם אני שחקנית. הוא רצה שאני אשחק במשחק שלו. אני אחליט הפעם באיזה משחק לשחק. זו הייתה ההחלטה שלי, אז הגבתי כמו שהגבתי, זה הקטין אותו.

"אותו דבר שלום חנוך, הרי יכולתי להחליט שאני לא הולכת לשלום חנוך. הרי הוא שמה בזכות זה שאני מממנת את הפסטיבל הזה, מישהו צריך לשלם לו את הכסף, מישהו צריך לשלם להם. אני הולכת ונותנת כסף באמת שתהיה תרבות בכל הארץ והוא יבוא ויגיד לי לא להופיע. כאילו, מי אתה?"

בריאיון, רגב אף קובעת את הגבולות החדשים של חופש הביטוי. היא מספרת כי באחת הפעמים הגיע אליה אוהד קנולר, יו"ר ארגון השחקנים וישראל, ואמר לה כי הוא עובד על תסריט במשך שנתיים ו"רוצה לדעת מה מותר ומה אסור, זה לא ברור". "אמרתי לו", היא מציינת, "שתוך חודש תדע בדיוק מה מותר ומה אסור. כדי שכשאתה תחליט לכתוב משהו ואתה תרצה את התמיכה שלי אתה תדע במה אני אתמוך ובמה לא".

רגב לא חסכה לשונה גם מאביב גפן, שהביע את דעתו עליה, ואמרה כי "הוא בכלל לא שירת בצבא - מה יש לו להגיד בכלל".

רגב: נתניהו מרוצה מאוד ממני

שרת התרבות והספורט מדגישה כי ראש הממשלה "מרוצה מאוד" מההתפתחויות האחרונות בעניין התרבות בישראל. "הוא דיבר איתי על זה, כן, הוא אמר שהוא מרוצה מזה שאנחנו שמים את הקווים האדומים. שהממשלה היום היא לא ממשלה שמתנצלת כמו שהיה בעבר".

על הקרב בתוך סיעת הליכוד עם השרה גילה גמליאל: "תרשי לי לא להתייחס לדברים שלה. אני בטוחה שהיא מצטערת על מה שהיא אמרה. אני מציעה שכל שר יתעסק בענייני משרדו. האמירה שלה הייתה לא במקום, ממקום לא ענייני ואני מציעה לה שתשקול להבא את האמירות שלה. במקום ללכת לנסות להתחנף למגזרים כאלה ואחרים, תלמדי את העניין ותבואי תדברי לעניין וממקום ענייני".