חשש בכדורגל הישראלי: ערוץ 1 יפסיק ההסכם לשידור המשחק המרכזי

מנכ"ל המינהלת, אורן חסון, עדכן את הקבוצות כי בשל המצב ברשות השידור אין באפשרותה להעביר את דמי הזיכיון בסך 15 מיליון שקל לעונה הבאה: "העונה עשויה שלא להיפתח במועד"

מוטי איווניר עם עמיחי שפיגלר, ערוץ 1 / צלם: שלומי יוסף
מוטי איווניר עם עמיחי שפיגלר, ערוץ 1 / צלם: שלומי יוסף

הבעיות ברשות השידור עלולות לגרום להפסקת הסכם השידורים של ליגת העל בכדורגל כבר בעונת המשחקים הקרובה (2015/16). מנכ"ל מינהלת הליגה, אורן חסון, העביר היום (ה') מייל לראשי הקבוצות ובו עידכן אותם לגבי הקשיים של ערוץ 1 לעמוד בהסכם לשידור "המשחק המרכזי", זאת בשל אי-הקמתה של רשות השידור החדשה.

מדובר בשנה האחרונה של ההסכם התלת-שנתי בין רשות השידור להתאחדות לכדורגל, במסגרתו אמורה רשות השידור להעביר 15 מיליון שקל בעונה הקרובה לקבוצות הליגה.

בפנייתו לקבוצות כתב המנכ"ל חסון: "כידוע לכם, רשות השידור, החתומה בהסכם עם ההתאחדות לכדורגל לעניין זכויות השידור של המשחק המרכזי בליגת העל, נמצאת בשנה האחרונה תחת מפרק. במקביל להליך הפירוק אמורה הייתה לקום רשות שידור חדשה, שעד עתה לא הוקמה. הסכם ההתקשרות עם רשות השידור עומד על 15 מיליון שקל לשנה, ועונת 2015/16 היא השנה האחרונה לקיום ההסכם".

חסון מוסיף במכתבו כי "לאחר קיום פגישות עם ראשי הערוץ, נמסר לנו מפורשות כי הם צופים בעיה בקיום ההסכם לעונה הקרובה, ואף יתרה מכך - אין להם את היכולת הכלכלית והתמיכה ממשרד האוצר לעמוד בהתחייבות הכתובה בהסכם. משמעות הדבר היא קריטית עבור הקבוצות, ואנו מבקשים להתריע בפניכם כי קיום ההסכם וקבלת התמורות לקבוצות בהתאמה - מוטלים בספק רב".

מנכ"ל המינהלת מסיים את מכתבו: "מיותר לציין כי אי-קיום ההסכם על-ידי המדינה יוביל למצב בו מרבית הקבוצות לא יוכלו לעבור בבקרה התקציבית, והעונה עשויה שלא להיפתח במועד שנקבע".

התמלוגים המקבלות קבוצות ליגת העל בכדורגל מכלל זכייני השידור עמדו בעונה האחרונה על כ-1.8 מיליון שקל לקבוצה.

יש לציין כי גם מינהלת הליגה בכדורסל נשענת באופן משמעותי על כספי רשות השידור, ממנה היא אמורה לקבל 6 מיליון שקל בעבור שידור המשחק המרכזי בליגה. גם ההסכם של רשות השידור עם הכדורסל אמור להסתיים בתום עונת 2015/16.