יצחק תשובה מוכר - ועובדי הפניקס משביתים את החברה

אורנה ביטון, יו"ר ועד עובדי הפניקס, להנהלה ולתשובה: "תנו גז במו"מ. הסינים ימצאו עצמם מקבלים חברה שממשיכה להאבק בהנהלה ללא הפסקה. נמרר להם את החיים"

יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי
יצחק תשובה / צלם: תמר מצפי

עובדי הפניקס משביתים את פעילות החברה. במסגרת ההשבתה לא יינתן מענה טלפוני ללקוחות, לא יוצאו פוליסות, לא תטופלנה תביעות, לא יבוצעו תשלומים, ולא יועברו כספים. השבתת הפעילות החלה בשעה 12:00 בדיוק, בסניף האסטרטגי של החברה. העובדים יפסיקו כל הפעילות, ויצאו מבניין החברה.

השבתת הפניקס מגיעה בעקבות כוונת ההנהלה שלא לדבר עם עובדי הפניקס לפני מכירתה, אודות הפרשת מענקי המכירה לעובדים מתוך ההכנסה הצפויה של 1.8 מיליארד עבור 52% ממניות החברה, שתגיע לכיסו של יצחק תשובה ובעלי המניות כתוצאה מהאקזיט. דרישת מענק המכירה באה במקביל לדרישת העובדים להגיע להסכם קיבוצי.

ההנהלה, מנגד, מסרה לעובדים כי נציגיה ייפגשו עימם אם עסקת המכירה תצא לפועל.

ועד הפניקס, מיוצג על ידי עו"ד בני ואלי כהן, ממשרד עורכי הדין בנימין מ. כהן, ועל ידי הסתדרות המעו"ף של ההסתדרות החדשה והעומד בראשה ארנון בר דוד. בראש המאבק עומדת אורנה ביטון יור הועד שבמכתב ששלחה לעובדי החברה, שכותרתו "נלחמים על הבית", כתבה ביטון: "לא יכול להיות שחברה בגודל של הפניקס שתוצאותיה מבוססות על העבודה והמוטיבציה של אלפי עובדיה תחליט שלא להעביר מענק מכירה למי שבנו אותה מאפס".

לדברי ביטון, מדובר בצעד אחד מתוך רבים שמתוכננים להיעשות מול הנהלת דלק ומול תשובה ובמידה וההנהלה לא תשכיל לעשות את הצעד הנכון צעדים אלו ייצאו אל הפועל.

"עובדי הפניקס עובדים יום יום במשך שנים כדי לתחזק את התאגיד הענקי הזה ולהשאירו כשחקן דומיננטי בשוק. אני מצפה שתשובה וצוותו יפנימו זאת ומציעה להם להתחיל לתת גז במשא-ומתן מולנו. אם ההנהלה חושבת שיש לה מונופול על הצלחת הפניקס היא טועה, לא נסכים שידרכו על העובדים. במידה והפניקס תעבור לידי הסינים לפני שיגיעו איתנו להסכמות הסינים ימצאו עצמם מקבלים חברה שממשיכה להאבק בהנהלה ללא הפסקה, נמרר להם את החיים", אמרה ביטון.

מקבוצת דלק נמסר בתגובה: "מדובר בשביתה לא מוצדקת שנפתחה ללא כל סיבה, וזאת על אף שנמסרה לוועד הודעה מפורשת בכתב כבר ביום חמישי האחרון לפיה בכוונת ההנהלה, לפנים משורת הדין, לדון עם הוועד על פרטי עסקת המכירה במהלך פרק הזמן שממועד החתימה על הסכם המכר ועד לסגירת ההסכם. אנו בטוחים שבשיחה משותפת של הצדדים ניתן לדון על אי ההבנות ולסיים את הנושא".