רייטינג שבועי: מעל למיליון לצופים לגמר "האח הגדול VIP"

הרייטינג היה פושר לעומת תוכניות הגמר הקודמות של הפורמט, אך טוב מעונת ה-VIP הקודמת ■ "אקס פקטור" מאבדת גובה

גמר האח הגדול VIP 2015 / צילום: אורטל דהן
גמר האח הגדול VIP 2015 / צילום: אורטל דהן

"האח הגדול VIP" סיימה עונה עם נתון פושר של 33.6% רייטינג לתוכנית הגמר. בסך-הכול צפו בתוכנית 1.034 מיליון צופים בכלל האוכלוסייה, והיא זכתה לנתח צפייה של מעט פחות מ-50%.

לשם השוואה, בשנה שעברה הגיעה תוכנית הגמר של "האח הגדול" לנתון של 38.7% צפייה בקרב משקי-בית יהודיים, ותוכנית הגמר בשנת 2013 זכתה לרייטינג הגבוה ביותר בתולדות התוכנית - 41.6% צפייה.

עם זאת, עונת ה-VIP הקודמת שודרה בשנת 2009, ותוכנית הגמר שלה זכתה אז ל-31.7% בלבד, כך שביחס לזה מדובר בשיפור בנתונים.

בזכיינית ערוץ 2 קשת שואבים עידוד מכך שהעונה, שהסתיימה בנתון ממוצע של 32.8%, הייתה בעלת נתוני הרייטינג הטובים ביותר בין עונות ריאליטי ה-VIP למיניהן ששודרו אי-פעם בישראל.

"אקס פקטור" של הזכיינית רשת מאבדת גובה. בשבוע השני לשידורה היא יורדת אל מתחת לרף ה-30%, ומגיעה עד ל-26.6% במהלך השבוע האחרון. "אבודים" מאבדת אף היא צפייה ועומדת על 20.8% צפייה בלבד.

בתחום הסדרות הקומיות - למעשה הז'אנר היחיד של תוכניות מקור מתוסרטות על המסך כיום - "שחקן זר" של קשת מובילה עם 26% צפייה. גם "שנות ה-80" של רשת שומרת על נתונים לא רעים של 19%.

דווקא "חברות" של ערוץ 10 מאבד מעט גובה ומתייצבת על 9.5%. גם "גב האומה" באותו ערוץ נחלשת בנתוני משקי-הבית היהודיים - רק 9.9%, אך מתחזקת מעט במספר הצופים הכללי.

"יומן" של ערוץ 1 מגיע ל-5% וגובר על "שישי" של ערוץ 10 שמסתפק ב-4.7%. "אולפן שישי" של חדשות 2 עם 13.9% צפייה.

עם תום הבחירות והחזרה לשעות הפרה-פריים, הציבור מאבד עניין ב"מטה המרכזי", שמגיעה בקושי ל-4%. "פגוש את העיתונות" רשמה 8.7% צפייה.

רייטינג 21.6.15
 רייטינג 21.6.15