הבנקים וחברות הביטוח לא יהיו כפופים לחוק הגנת הצרכן

ועדת השרים לחקיקה דחתה הצעת חוק שביקשה להכפיף את הבנקים ואת חברות הביטוח לחוק הגנת הצרכן ■ ההצעה תעלה להצבעה שוב בעוד חצי שנה

ועדת השרים לענייני חקיקה דחתה אתמול (א') הצעת חוק שביקשה להכפיף את הבנקים ואת חברות הביטוח לחוק הגנת הצרכן.

כיום הבנקים וחברות הביטוח נתונים לפיקוח נפרד, כך שאם למשל בנק מפרסם מודעה פרסומית שמטעה את הצרכן - האחרון אינו יכול לגרום לכך שתוטל סנקציה על הבנק, אלא אם נגרם לו נזק מוכח.

כנ"ל לגבי המתנה טלפונית מורטת עצבים: התיקון לחוק שתוחם 3 דקות המתנה לא תקף בבנקים ובחברות הביטוח.

על ההצעה היו חתומים חברי כנסת מסיעות שונות, בהם ח"כ סבטלובה קסניה (המחנה הציוני) יואל רזבוזוב (יש עתיד), עאידה תומא סלימאן (הרשימה המשותפת), נורית קורן (ליכוד), אורי מקלב (יהדות התורה) ועוד.

"מעניין לראות שאלה שהבטיחו הבטחות לפני הבחירות דוחים הצעה כל כך אלמנטרית ומשאירים את הגופים הכי חזקים בשוק מעל לחוק", אמרה ח"כ סבטלובה, שאף ציינה כי החומרים הועברו לשר האוצר משה כחלון, אך הוא טרם השמיע את דברו.

לדבריה, "ההצעה הזו אמורה להשתלב בתוך התוכנית של הרפורמה בבנקים וההגבלה על המונופולים. אין הסבר לוגי לדחיית ההצעה, כשכולנו יודעים שיש הפרות רבות, ויש תקדימים מהשבועות האחרונים, במיוחד כשכל סיעות הבית תמכו בהצעה. ההרגשה שלנו היא שהיה מי שבחש מאחורי הקלעים ומנע מההצעה לעבור, ועל כן הגשנו בקשה לשקיפות ההצבעה, ונגיע עם זה עד לבג"ץ בכדי להבין מי התנגד לה".

לאור ההתנגדות, הצעת החוק תעלה להצבעה שוב בעוד חצי שנה.