על שייטים ושוטים

מכיוון שלא מסבירים למה יש מצור על עזה, זה נראה כהתנכלות לעזתים ללא סיבה

רצועת עזה / צילום: רויטרס
רצועת עזה / צילום: רויטרס

כאשר ח"כ באסל גטאס (הרשימה הערבית המשותפת) אומר שחברי הכנסת צבועים הוא יודע על מה הוא מדבר - כי גם הוא וחבריו לסיעה הם כאלה. אלה אומרים כי המשטר החדש לעזה הוא טרוריסטי, והאחרים אומרים שהוא "משט של שלום". שתי ההגדרות מתחסדות. האוניה אינה נושאת עליה נשק באמצעותו ניתן לבצע פעולות טרור. מי שטוען אחרת, כמו למשל אביגדור ליברמן, אינו מדייק, בלשון המעטה.

זה בית כלא זה?

מה אומר ח"כ גטאס על המשט? שזהו "משט של שלום שמטרתו למקד תשומת לב ציבורית בינלאומית למצבם של 1.8 מיליון פלסטינים החיים בתנאי בית כלא ובתנאים מחפירים כתוצאה מהמצור שמטילה ישראל בים וביבשה והמהווה הפרה בוטה למשפט ההומניטארי". "תנאי בית כלא"? זה לא מה מה שאנחנו שומעים ורואים. אנשי החמאס בעזה עושים מה שבא להם, ומה שבא להם עכשיו, כמו קודם, זה להגדיל את יכולות הטרור שלהם. למטרה זו הם מקדישים לא פחות מאשר לשיקום עירם. לא בדיוק מה שמקובל בבית כלא.

ערבים הורגים הכי הרבה ערבים

לגבי המצור - כן, יש מצור. אבל גטאס כמובן לא מסביר את מקורו ואת סיבותיו. ורודפי השלום השוודים וחבריהם לא שואלים, כמובן. לא ברור אם אינם יודעים או שאינם רוצים לדעת. בכל מקרה, הם מתעלמים מכך. כפי שהם מתעלמים ממוקדי טרור אחרים בעולם כולו, בעיקר בעולם הערבי. כפי שהם מתעלמים מהעובדה שיותר ערבים נהרגים מידי ערבים - מאשר מידי מי שאינם כאלה.

להראות, לא להשמיע

ראש הממשלה נתניהו מדבר הרבה על הצביעות הזאת, מגנה אותה, תוקף אותה - הכל הוא עושה חוץ ממה שצריך: להראות למה יש מצור, ולמה לא ניתן להסירו כל עוד החמאס פועל להרס מדינת ישראל; כל עוד החמאס מאיים בשיגור טילים לכל מקום בארץ; כל עוד אנשי עזה חיים על החלום של הרס מדינת ישראל. למה לא מראים את כל זה בכל מקום, בכל זמן? אנשים בעולם לא מבינים למה יש מצור, זה נראה כמעשה של רשעות גרידא, התנכלות לעזתים ללא סיבה.

הסרטון ששיקף

לפני כמה ימים שודר סרטון של משרד החוץ על הסיקור המוטה של כתבי החוץ בישראל. הם כעסו, אבל הסרטון שיקף נאמנה את המציאות של דיווחים מוטים וכוזבים. האפקט של סרטון כזה, המופץ בצורה נכונה, יעיל הרבה יותר מכל הנאומים (היפים כשלעצמם) של נתניהו המגנים את התנהגות הכתבים הזרים.

למה לא עושים זאת גם לגבי המשט? למה לא יוצרים, למשל, סרטונים המראים את כוונותיהם האמיתיות? זה לא צריך להיות קשה, בעולם בו קיימים מוקדי אלימות וטרור הרבה יותר קשים מאשר כאן. כמה פעמים צריך לומר זאת לממשלה: דברו פחות, ותתחילו לעבוד!