עובדי טחנת הקמח בירושלים קיבלו מכתבי פיטורים - והתבצרו

בעלי הטחנה שהוקמה לפני כ-65 שנה פיטרו את העובדים הוותיקים בלי שימוע, וזאת בעת שניסה לקיים איתם בשבועות האחרונים מו"מ בעקבות החשש ממהלך כזה

עובדי תחנת הקמח מפגינים / צילום:באדיבות ההסתדרות הכללית
עובדי תחנת הקמח מפגינים / צילום:באדיבות ההסתדרות הכללית

ביקורת חריפה נשמעה מצד ההסתדרות הכללית על אופן פיטוריהם של 38 מתוך כ-50 עובדי טחנת הקמח בירושלים, שצפויה להיסגר בימים הקרובים: לטענת יו"ר מרחב ירושלים בהסתדרות, דני בונפילד, בעלי הטחנה שהוקמה לפני כ-65 שנה פיטרו את העובדים הוותיקים בלי שימוע, וזאת בעת שניסה לקיים איתם בשבועות האחרונים משא-ומתן בעקבות החשש ממהלך כזה.

על רקע הפיטורים, הורה היום בונפילד לעשרות עובדי האתר להתבצר בתוכו ולשבש את כל הפעילות במתחם: "בטחנה יש עשרות משאיות של מאפיית אנג'ל ושל חברות נוספות, ואנחנו לא נאפשר שום תנועה במקום. אין יוצא ואין בא. בצהריים גם המשטרה התערבה ושלחה לכאן את כוחות היס"מ. העובדים נחושים להיאבק במסגרת מה שמתיר להם החוק".

"הייתה שמועה ולפיה קיימת כוונה לסגור את הטחנה ולשנות את ייעוד השטח שבו היא פועלת מתעשייה לנדל"ן למגורים. בשיח שקיימתי עם נציג הבעלים לפני מספר שבועות נאמר לי שאם הטחנה תיסגר - זה יקרה רק בעתיד. אלא שביום חמישי העובדים כבר קיבלו את מכתבי הפיטורים בלי שימוע ובמהלך שאין לי אלא לתאר אותו כחצוף. ניסינו לקיים איתם מו"מ אבל הם עשו את מה שהם רוצים. זה דבר שלא יעשה", טוען בונפילד.

לדברי יו"ר המרחב, נציגי הבעלים של הטחנה השאירו עד עתה בשורות החברה 12 עובדים שיסיימו את הפעילות באתר טרם סגירתו: "הבטיחו להם שכר כפול על כל יום עבודה - עד שיגמרו את חומרי הגלם הקיימים". מנחם מרדר, ממנהלי הטחנה סירב לענות על שאלות "גלובס", ואף סירב להרחיב גם את האמירה היחידה שלו בעניין, ולפיה "פיטוריהם של העובדים - באחריות המלאה שלהם".