המפיקה הראשית לשעבר של וואלה משיקה מגזין נוער אינטרנטי

תמי שעיה משיקה אתר בשם "גירים מגזין", הכולל פורטל חדשות, תרבות ובידור שנכתב ומוגש ע"י בני-נוער ולמענם

מגזין גירים / צילום מסך
מגזין גירים / צילום מסך

הצעירים אמנם חזק בעולמות האינסטגרם, וואטסאפ, סנאפצ'אט ופייסבוק, אבל נראה כי אתרי התוכן עדיין משחרים לפתחם. באחרונה הושק אתר חדש תחת השם "גירים מגזין", שכולל פורטל חדשות, תרבות ובידור שנכתב ומוגש על-ידי בני-נוער ולמענם.

את האתר הקימה ומנהלת תמי שעיה, לשעבר המפיקה הראשית של וואלה ומפיקה ראשית בתוכניות שונות בטלוויזיה. לצידה תערוך את האתר העיתונאית והתסריטאית דפנה יודוביץ'. שמות נוספים שיקחו חלק במערכת האתר הם העורך והמפיק יוסי שיר, מפיקת הטלוויזיה דנה סידי והבמאי ליאור נאור.

האתר החדש יכלול מדורים שונים כמו חדשות, בידור, ספורט, תרבות, אופנה, אוכל ועוד ויכלול טורים אישיים ובלוגים של בני-נוער. באתר מתכננים גם תוכניות מקור שיצולמו באולפן ייעודי, כולל מהדורת חדשות ותוכניות לייף סטייל.

מערכת הכתבים והמגישים תכלול בני-נוער, שיופעלו ויודרכו בליווי של מערכת בוגרת של אנשי תוכן ותיקים מעולם האינטרנט והטלוויזיה.

לצד האתר הוקמה גם זירת מסחר בשם "גירים מרקט", שמטרתה להוות שוק לסחר חליפין בין בני-נוער על-ידי מטבע וירטואלי. המטבע נועד לעודד עשייה ומעורבות חברתית על-ידי עזרה בקהילה ועזרה לאחר.

את המטבע הווירטואלי יכולים בני-הנוער להשיג באמצעות סחר חליפין בטובין או בכישורים (שיעורים פרטיים למשל), בתמורה להשתתפות פעילה במגזין ועל-ידי עזרה בקהילה בעשרות עמותות מובילות הפרוסות בכל רחבי הארץ.

לדברי תמי שעיה, "המגזין החדש יהווה בית עבור בני-הנוער בישראל, שיוכלו למצוא בו תכנים מותאמים שנכתבו והופקו על-ידי בני-נוער הדומים להם, ובכך ייחשפו לתכנים שמעניינים אותם באמת. בנוסף פותח המגזין דלת לעולם התקשורת עבור צעירים רבים שרוצים להיות חלק מהתקשורת, אך לא מוצאים את הבמה המתאימה שתעניק להם את ההזדמנות ואת הכלים הנכונים לעשות זאת".

יש לציין כי אתר "גירים מגזין" יהווה תחרות לאתר קיים שפונה לבני-נוער בשם "פרוגי", שהוקם לפני כ-4 שנים כאתר עצמאי ובהמשך נקנה על-ידי אתר ynet כחלק מהרצון לפנות לקהל צעיר יותר.