מנכ"ל נ.ת.ע מחלק עצות

מי אתה מר בר און שתגיד לתושבי ת"א לצאת לעבוד שעה קודם?

יהודה בר און, מנכ"ל נ.ת.ע. כנראה הסתחרר מרום מעמדו כאיש שישבית את תל אביב בשש השנים הקרובות (במקרה הטוב), כממונה על בניית הרכבת הקלה. אחרת, איך אפשר להסביר את האמירה המנותקת שלו במסיבת העיתונאים החגיגית לרגל תחילת העבודות?

"הגודש בכניסות לת"א מגיע לשיאו בתשע בבוקר, כי כולם מגיעים לעבודה באותה השעה", אמר בר און. "אין שום סיבה שבעולם שלא נבקש מציבור המשתמשים בדרך לשנות את דפוסי הנסיעה שלהם. במקום בתשע בבוקר שיגיעו בשמונה בבוקר".

הדרישה מציבור הנהגים לצאת מהבית שעה קודם היא חוצפה, לא פחות. במקום להתנצל על חוסר הנוחות לאזרחים, הנובע מכשל תכנוני לקוי של התחבורה באזור גוש דן ועיכוב של שנים על שנים; ובמקום להגיע להסכם פיצוי עם בעלי העסקים שנמצאים על תוואי הרכבת ועומדים או לסגור את עסקיהם או לפשוט את הרגל, בגלל חסימות כבישים וגישה של ספקים ולקוחות - במקום כל אלה מתעסק בר און בהרגלי הנסיעה של אזרחי ישראל ודורש מהם לצאת שעה אחת קודם מהבית.

האם המנכ"ל החרוץ של נ.ת.ע הנחית גם הוראה לשר החינוך נפתלי בנט לפתוח את גני הילדים ובתי הספר שעה קודם? האם הוא יממן את הבייבי-סיטר בבוקר, או שמא כחלק מההתנהלות המופתית של נ.ת.ע, שתילמד בפקולטות לכלכלה בקורס "איך מבזבזים כספי ציבור במשך ארבע שנים בלי לעשות כלום", הוא כבר דאג לדבר עם כל הבוסים בגוש דן שיקבלו בהבנה את איחורי העובדים?

זה אותו יהודה בר און שמככב בשלושה דו"חות חמורים של מבקר המדינה בגין התקשרויות בין חברות ממשלתיות לחברה בבעלותו, בגינן קיבל שכר של מיליונים. זה גם מי שהכשלון החרוץ בפרויקט הארגון מחדש של התחבורה הציבורית במטרופולין ת"א, רשום בין היתר על שמו. אבל, לאחרים הוא יודע לתת עצות זהב.

בר און שולט על תקציב שנאמד ב-50 מיליארד שקל, באחד התפקידים הנחשקים ביותר במגזר הממשלתי . הוא יושב במשרדים ממוזגים ומטופחים מאוד בעזריאלי. לא במגדלים בת"א חלילה, שהדרך אליהם נמצאת בתוואי של הקו האדום שעליו עובדים כבר מ-1997 ועלותו כבר השלישה את עצמה, אלא במרכז עזריאלי בחולון, רחוק מהחפירות, הרעש והשאטלים שהוא מבטיח לאזרחים; רחוק גם מהחניונים שעוד לא בנויים כמובן, שלא לדבר על מספר בלתי מספק של האוטובוסים שיעמוד לרשות הנוסעים. ארבע שניםל א הספיקו לנ.ת.ע להיערך בהתאם, ולכן הנוסעים מתבקשים להתארגן כשהם יוצאים מוקדם מהבית גם אופניים מתקפלים או סקטים, כי באוטובוס אין להם סיכוי להגיע לעבודה.

אני מציעה שבר און ושאר עובדי נ.ת.ע יעבירו את משרדיהם לצומת קרליבך, שנמצאת במרכז חפירות הרכבת הקלה, וישמשו כדוגמה ומופת לשאר האזרחים הסובלים. אז נראה את המנכ"ל הזחוח מדבר על יציאה שעה אחת קודם מהבית.