הבורסה ננעלה בירידות; בזק עלתה 2.1%, לאומי 1.9%

מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל ■ ירידות באירופה בעקבות דברי ציפראס ■ מחר פקיעת אופציות המעו"ף החודשית

בורסה / צילום: תמר מצפי
בורסה / צילום: תמר מצפי

הבורסה בתל-אביב ננעלה היום (ד') תוך ירידות במדדים, ברקע מגמה שלילית במרבית בורסות אירופה ופתיחה שלילית בוול סטריט. מדד המעו"ף נסחר השבוע בתנודתיות, בין היתר בשל האירועים בשוקי העולם ולקראת פקיעת אופציות המעו"ף החודשית, מחר. מחזור המסחר הסתכם בכ-1.7 מיליארד שקל.

האג"ח הממשלתיות הוסיפו לעמוד במוקד, לאחר שצנחו אתמול ברקע תחזית המאקרו של בנק ישראל, והקריסה במטבעות הזרים. עידן אזולאי, מנהל ההשקעות הראשי באפסילון, מציין בהקשר זה כי "התנהלותו של בנק ישראל בשבוע האחרון היתה אומנם בעייתית מאוד אולם תגובת השוק הייתה מוגזמת למדי. יש להכיר בכך שגם אם בנק ישראל היה נוקט בפעולה מסויימת, עדיין ארסנל הכלים שלו כעת הוא מוגבל ביותר ולכן הירידות החדות באג"ח הממשלתי יצרו הזדמנות כניסה ראויה לאפיק זה. יש לזכור שלמרות כל המהומה, תחזיות הריבית והאינפלציה נותרו עדיין נמוכות למדי".

המסחר בבורסות אירופה עבר להתנהל היום בירידות, בעקבות דברי ראש ממשלת יוון אלכסיס ציפראס, שאמר כי חלק מנושי המדינה לא קיבלו את ההצעה האחרונה של ממשלת יוון ולכן עדיין אין הסכם בין הצדדים. המשקיעים דרוכים לקראת הפגישה הגורלית האחרונה של מנהיגי גוש האירו בעניין המשבר היווני. מנהיגי אירופה מעריכים כי ניתן למנוע את פרישתה של יוון מגוש האירו, חרף ההתעקשות של הממשלה המקומית לא לבצע קיצוצים נוספים בפנסיות או בשכר של הסקטור הציבורי.

יוון אמורה להעביר עד סוף החודש תשלום חוב בהיקף של כ-1.6 מיליארד אירו לקרן המטבע ועד 20 ביולי היא אמורה להעביר לבנק המרכזי האירופי תשלומי ריבית בהיקף של כ-4 מיליארד אירו. לכן, ללא הנתח הבא של חבילת החילוץ, שהיקפו עומד על כ-7.2 מיליארד אירו היא לא תוכל לשרת את חובותיה ותוכרז כחדלת פירעון.

אביחי שורצקי, האסטרטג הראשי של IBI , מציין כי "לפני שעה קלה הודיע ראש ממשלת יוון כי הנושים לא קיבלו את הצעתו, במהלך ששלח את השווקים לירידות חדות. התפתחות זו הפתיע את השווקים, שכן בימים האחרונים נבנו ציפיות לכך שתוכניתו תתקבל בסופו של דבר על ידי הנושים. מדובר בהתפתחות שלילית מאוד ביחס למשבר ביוון. בניגוד לחודשים האחרונים, כיום אנו מצויים באמת קרוב ל'דקה ה-90', שכן בסוף החודש תעמוד יוון בפני פירעון חובות בהיקפים משמעותיים, ולכן לצדדים לא נותר זמן רב על מנת לגבש הסכם. לצד זאת, אנו עדיין סבורים שהתרחיש המרכזי הינו שהצדדים יגיעו לפשרה כלשהיא, לפחות כזו שתדחה את הקץ במספר חודשים".

מניות במוקד

מניות בזק ולאומי בלטו בעליות חדות.

כפי שנחשף אתמול ב"גלובס", השליטה בנייר חדרה (59%) נמכרת לקרן פימי של ישי דוידי תמורת 354 מיליון שקל, או 117.88 שקל לכל מניית נייר חדרה המשקף פרמיה של 31% למחיר הבסיס של המניה בבורסה בת"א היום, והמשקף לחברה שווי של כ-600 מיליון שקל. [לסיפור המלא]

לקראת האישור הצפוי של מתווה פירוק מונופול הגז בקבינט המדיני-ביטחוני, הוסיפו מניות הגז לרכז עניין. נציין את אבנר , דלק קידוחים ורציו .

מיילן מתחילה לקדם רשמית את רישומה למסחר בבורסה בת"א, אם וכאשר תשלים את רכישת פריגו . סמנכ"ל הכספים של מיילן, ג'ון שיהאן, הגיע היום לישראל וניפגש עם מנכ"ל הבורסה, יוסי ביינארט. נזכיר כי עד כה פריגו דחתה 3 פעמים הצעות רכש של מיילן.

[לפורטל הפיננסי][לאתר המעו"ף][לאתר האג"ח]