מכירת נייר חדרה לפימי צפויה בימים הקרובים

בשוק מעריכים את מחיר העסקה בטווח של 300-400 מיליון שקל ■ מתחילת החודש עלתה מניית נייר חדרה בכ-9% לשווי חברה של 460 מיליון שקל

ישי דוידי / צילום: יונתן בלום
ישי דוידי / צילום: יונתן בלום

קרן פימי, בראשות ישי דוידי, קרובה להשלים את העסקה לרכישת השליטה בחברת נייר חדרה. ל"גלובס" נודע, כי המו"מ בין פימי לבין בעלת השליטה הנוכחית, כלל תעשיות של לן בלווטניק, נמצא בשלבים סופיים, והעסקה צפויה להיחתם בימים הקרובים - אם שני הצדדים יצליחו להסכים על כל תנאיה.

בתחילת החודש חשף "גלובס" כי פימי נמצאת במגעים לרכישת 59% ממניות נייר חדרה מידי כלל תעשיות, ולמחרת אישרה נייר חדרה את קיומם של המגעים בהודעה לבורסה. מחיר העסקה טרם פורסם, ובשוק העריכו כי הוא ינוע בטווח שבין 300 ל-400 מיליון שקל. מאז פרסום הידיעה עלתה מניית נייר חדרה בכ-9% והחברה נסחרת כיום לפי שווי של 460 מיליון שקל.

נייר חדרה היא חברה תעשייתית ותיקה, שהוקמה עוד ב-1951 ועוסקת בייצור ובמכירה של ניירות אריזה, קרטון, ניירות כתיבה והדפסה, וכן בפעילות של איסוף ועיבוד פסולת נייר ופלסטיק. החברה פועלת מאתר ייצור בחדרה ומעסיקה בו כ-1,700 עובדים.

קרן פימי היא קרן הפרייבט אקוויטי (הון פרטי להשקעות) הגדולה בישראל, והיא מתמחה ברכישת שליטה בחברות מתחומי התעשייה והשבחתן. לאחרונה סיכמה הקרן על רכישת השליטה בפעילות יצרנית חומרי הגלם פולירם ממושב רם-און, ועוד קודם לכן השנה רכשה את השליטה בחברת התרופות רקח. תחת שרביטו של דוידי, מחפשת הקרן השקעות בחברות בעלות פוטנציאל לפריצה עסקית, או שחוו משבר ונדרשות להזרמת הון או לארגון מחדש לשם שיפור פעילותן.